Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama

Milica Gligorovic ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Nataša Buha ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade


Puni tekst: hrvatski pdf 811 Kb

str. 899-926

preuzimanja: 688

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 811 Kb

str. 899-926

preuzimanja: 531

citiraj


Sažetak

Razvoj vještina prilagođavanja određen je čimbenicima koji su svojstveni pojedincu, ali i mogućnostima i očekivanjima društveno-ekonomske sredine u kojoj pojedinac odrasta. U ovom se radu analizira prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama (MID) koja žive u obiteljima ili institucijama za djecu bez roditeljske skrbi. Uzorak je činilo 95 takve djece u dobi između 10 i 13.11 godina. Podaci o vještinama prilagođavanja prikupljeni su tijekom standardiziranih intervjua s učiteljima specijalnog obrazovanja, s pomoću AAMR Skale prilagodljivog ponašanja - Škola, drugo izdanje (ABS-S:2). Razmatrajući rezultate domena i faktorske analize u prvom dijelu skale ABS-S:2, utvrđeno je da djeca s blagim intelektualnim poteškoćama koja žive u obiteljima postižu mnogo bolje rezultate u praktičnim i socijalnim vještinama nego djeca u institucijama. Razlike među njima, utemeljene na Skali lošeg prilagodljivog ponašanja, statistički su značajne u svim domenama.

Ključne riječi

konceptualne vještine; obitelj; institucionalizacija; loše prilagodljivo ponašanje; praktične vještine; društvene vještine

Hrčak ID:

113288

URI

https://hrcak.srce.hr/113288

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.312 *