hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom

Sanela Pacić ; Resource Center for Special Education, University of Belgrade
Srećko Potić ; Resource Center for Special Education, University of Belgrade
Milena Milićević ; Institute of Criminological and Sociological Research
Fadilj Eminović ; Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Radmila Nikić ; Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade

Puni tekst: hrvatski, pdf (912 KB) str. 1069-1098 preuzimanja: 479* citiraj
APA 6th Edition
Pacić, S., Potić, S., Milićević, M., Eminović, F. i Nikić, R. (2013). Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom. Croatian Journal of Education, 15 (4), 1069-1098. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113283
MLA 8th Edition
Pacić, Sanela, et al. "Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. 4, 2013, str. 1069-1098. https://hrcak.srce.hr/113283. Citirano 23.11.2020.
Chicago 17th Edition
Pacić, Sanela, Srećko Potić, Milena Milićević, Fadilj Eminović i Radmila Nikić. "Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom." Croatian Journal of Education 15, br. 4 (2013): 1069-1098. https://hrcak.srce.hr/113283
Harvard
Pacić, S., et al. (2013). 'Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom', Croatian Journal of Education, 15(4), str. 1069-1098. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113283 (Datum pristupa: 23.11.2020.)
Vancouver
Pacić S, Potić S, Milićević M, Eminović F, Nikić R. Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.11.2020.];15(4):1069-1098. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113283
IEEE
S. Pacić, S. Potić, M. Milićević, F. Eminović i R. Nikić, "Utvrđivanje razvojnog stupnja likovnog izražavanja kod učenika s cerebralnom paralizom", Croatian Journal of Education, vol.15, br. 4, str. 1069-1098, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113283. [Citirano: 23.11.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (912 KB) str. 1069-1098 preuzimanja: 226* citiraj
APA 6th Edition
Pacić, S., Potić, S., Milićević, M., Eminović, F. i Nikić, R. (2013). Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy. Croatian Journal of Education, 15 (4), 1069-1098. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113283
MLA 8th Edition
Pacić, Sanela, et al. "Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. 4, 2013, str. 1069-1098. https://hrcak.srce.hr/113283. Citirano 23.11.2020.
Chicago 17th Edition
Pacić, Sanela, Srećko Potić, Milena Milićević, Fadilj Eminović i Radmila Nikić. "Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy." Croatian Journal of Education 15, br. 4 (2013): 1069-1098. https://hrcak.srce.hr/113283
Harvard
Pacić, S., et al. (2013). 'Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy', Croatian Journal of Education, 15(4), str. 1069-1098. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113283 (Datum pristupa: 23.11.2020.)
Vancouver
Pacić S, Potić S, Milićević M, Eminović F, Nikić R. Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.11.2020.];15(4):1069-1098. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113283
IEEE
S. Pacić, S. Potić, M. Milićević, F. Eminović i R. Nikić, "Determining the Developmental Level of Artistic Expression in Students with Cerebral Palsy", Croatian Journal of Education, vol.15, br. 4, str. 1069-1098, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113283. [Citirano: 23.11.2020.]

Sažetak
Crteži su značajan pokazatelj dječjeg sazrijevanja i mogu se smatrati odrazom postignute razine intelektualnih sposobnosti kod djeteta, ali i pokazateljem zrelosti djeteta i njegove emocionalne prilagodbe. Cilj je ovog istraživanja utvrditi razvojni stupanj likovnog izražavanja učenika s cerebralnom paralizom na osnovi procjene razvojne faze tumačenjem crteža ljudskog lika te definiranjem obilježja likovnog izražavanja učenika s cerebralnom paralizom s obzirom na spol, dob, vrstu škole, razred i lateralizaciju gornjih ekstremiteta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 37 učenika osnovnih škola, pripadnika oba spola, u dobi od 8 do 19 godina i s dijagnozom cerebralne paralize. Razvojna razina likovnog izražavanja utvrđena je na temelju faza koje su definirane kao kriteriji za crteže ljudske figure. Rezultati pokazuju da je u populaciji učenika s cerebralnom paralizom najčešća razvojna faza likovnog izražavanja bila početak konvencionalnog crteža ljudskog lika, da su statistički značajno bolja postignuća utvrđena kod djevojčica u odnosu na dječake (p < 0,05), među sudionicima iz redovne škole u odnosu na sudionike iz škole za djecu s posebnim potrebama (p < 0,01), kod starijih sudionika u odnosu na sudionike iz nižih razreda (p < 0,05) i kod sudionika u dobnoj skupini od 12 do 14 godina u odnosu na one iz skupine od 8 do 11 godina (p < 0,05). Ovi rezultati pokazuju da djeca s cerebralnom paralizom prolaze kroz različite razvojne faze likovnog izražavanja sporije nego djeca urednog razvoja, što može biti posljedica primarnog poremećaja, iskustvenih faktora i posebnosti razvoja te djece.

Ključne riječi
dob; crteži ljudskog lika; osnovna škola; specifični razvoj; spol

Hrčak ID: 113283

URI
https://hrcak.srce.hr/113283

[engleski]

Posjeta: 1.081 *