hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum

Silvana Loka ; Albansko Sveučilište Tirana, Albanija Odsjek za opću psihologiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (182 KB) str. 165-171 preuzimanja: 437* citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 165-171. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113459 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):165-171. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 165-171, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (107 KB) str. 172-172 preuzimanja: 112* citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 172-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 172-172. https://hrcak.srce.hr/113459. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 172-172. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 172-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113459 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Loka S. Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):172-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Promoting emotional competence – a challenge to the curriculum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 172-172, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: njemački, pdf (107 KB) str. 173-173 preuzimanja: 118* citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 173-173. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 173-173. https://hrcak.srce.hr/113459. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 173-173. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 173-173. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113459 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Loka S. Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):173-173. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Förderung der emotionalen Kompetenz: eine Herausforderung für das Curriculum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 173-173, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113459. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Predloženo je istraživanje analiza kurikuluma za razrede od prvoga do četvrtoga, s obzirom na to kako on promiče razvoj emocionalne kompetencije djeteta. Istraživanje polazi od sljedećih pitanja: jesu li ciljevi, standardi ili očekivani rezultati učeničkih postignuća predviđeni kurikulumom (programi i udžbenici) u skladu s pristupom usmjerenim na emocije; osiguravaju li takvi ciljevi prikladnu potporu emocionalnom razvoju učenika/ica te dopuštaju li takvi „neemocionalni” ciljevi integriranje emocionalnog razvoja s drugim ciljevima. Kvalitativne metode upotrijebljene u ovom istraživanju su: sistematski pregled literature, analiza pet albanskih znanstvenih članaka čiji je fokus razvoj kurikuluma usmjerenog na učenika/icu, analiza sadržaja trinaest udžbenika Društvenih studija od prvoga do četvrtog razreda koji primjenjuju Altertekst te intervjui s četiri stručnjaka iz područja udžbeničkog izdavaštva. Znanstveni članci izabrani su prema sljedećim kriterijima: daju kvalitativne podatke o kurikulumu usmjerenom na učenika/icu te obrađuju holistički razvoj učenika/ice u osnovnoj školi, uključujući i emocionalni razvoj. Zaključci podupiru inicijalnu ideju da udžbenici nisu usmjereni na razvoj učeničke emocionalne kompetencije te je ne smatraju važnim kurikulumskim standardom. Udžbenici ne uzimaju u obzir povezanost školskih postignuća i smanjenja agresivnog ponašanja s promicanjem socijalnih i emocionalnih kompetencija. Dane su preporuke za integriranje usvajanja socijalnih i emocionalnih kompetencija s kognitivnim postignućima te poboljšanje povezanosti teorije i empirijskih nastojanja koja upućuju na važnost emocionalne kompetencije za kognitivna i postignuća u ponašanju učenika/ica.

Ključne riječi
emocionalna kompetencija; kurikulum; bullying; analiza sadržaja; metaanaliza; sistematski pregled literature; intervju

Hrčak ID: 113459

URI
https://hrcak.srce.hr/113459

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.202 *