Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija

Tonći Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-6918-0666 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 315 Kb

str. 425-432

preuzimanja: 758

citiraj


Sažetak

Tradicionalno sveučilište utemeljeno na Humboldtovoj ideji ima obrazovne ciljeve u dobrom temeljnom obrazovanju, razumijevanju načela znanosti i obuci za određeno zanimanje, te usmjeravanju pojedinačne naravi prema slobodi i neovisnosti. Ova koncepcija pretpostavlja samostalnog profesora koji slobodno i stvaralački traži istinu, prenoseći znanje u osobnom odnosu sa studentima u zajednici učitelja i učenika (universitas). Industrijalizaciju sveučilišta označavaju masovni upis na skraćeni studij, nestanak sveučilišne zajednice i obrazovni ciljevi oblikovani u stjecanje vještina potrebnih za natjecanje na tržištu rada. Industrijalizirano sveučilište gubi svoju izvornu narav, postajući samo jednom od gospodarskih djelatnosti koja proizvodi i trguje svojom robom. Industrijalizirano sveučilište razotkriva mit tzv. društva znanja o ostvarenju pravednog i boljeg društva jer masovno i površno poučavanje lako kvarljivih i promjenjivih vještina čovjeka čini oruđem gospodarstva i profita. Čovjek tako postaje sredstvom gdje njegova vrijednost ovisi o izvanjskim materijalnim ciljevima, a industrijalizacija sveučilišta znači masovnu dehumanizaciju.

Ključne riječi

društvo znanja; Wilhelm von Humboldt; industrijalizacija; obrazovanje; sveučilište

Hrčak ID:

113566

URI

https://hrcak.srce.hr/113566

Datum izdavanja:

17.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.742 *