hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija

Tonći Kokić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6918-0666 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (315 KB) str. 425-432 preuzimanja: 519* citiraj
APA 6th Edition
Kokić, T. (2013). Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija. Filozofska istraživanja, 33 (3), 425-432. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113566
MLA 8th Edition
Kokić, Tonći. "Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 3, 2013, str. 425-432. https://hrcak.srce.hr/113566. Citirano 23.06.2021.
Chicago 17th Edition
Kokić, Tonći. "Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija." Filozofska istraživanja 33, br. 3 (2013): 425-432. https://hrcak.srce.hr/113566
Harvard
Kokić, T. (2013). 'Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija', Filozofska istraživanja, 33(3), str. 425-432. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113566 (Datum pristupa: 23.06.2021.)
Vancouver
Kokić T. Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.06.2021.];33(3):425-432. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113566
IEEE
T. Kokić, "Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 3, str. 425-432, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113566. [Citirano: 23.06.2021.]

Sažetak
Tradicionalno sveučilište utemeljeno na Humboldtovoj ideji ima obrazovne ciljeve u dobrom temeljnom obrazovanju, razumijevanju načela znanosti i obuci za određeno zanimanje, te usmjeravanju pojedinačne naravi prema slobodi i neovisnosti. Ova koncepcija pretpostavlja samostalnog profesora koji slobodno i stvaralački traži istinu, prenoseći znanje u osobnom odnosu sa studentima u zajednici učitelja i učenika (universitas). Industrijalizaciju sveučilišta označavaju masovni upis na skraćeni studij, nestanak sveučilišne zajednice i obrazovni ciljevi oblikovani u stjecanje vještina potrebnih za natjecanje na tržištu rada. Industrijalizirano sveučilište gubi svoju izvornu narav, postajući samo jednom od gospodarskih djelatnosti koja proizvodi i trguje svojom robom. Industrijalizirano sveučilište razotkriva mit tzv. društva znanja o ostvarenju pravednog i boljeg društva jer masovno i površno poučavanje lako kvarljivih i promjenjivih vještina čovjeka čini oruđem gospodarstva i profita. Čovjek tako postaje sredstvom gdje njegova vrijednost ovisi o izvanjskim materijalnim ciljevima, a industrijalizacija sveučilišta znači masovnu dehumanizaciju.

Ključne riječi
društvo znanja; Wilhelm von Humboldt; industrijalizacija; obrazovanje; sveučilište

Hrčak ID: 113566

URI
https://hrcak.srce.hr/113566

[engleski]

Posjeta: 1.046 *