hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja

Zlatan Delić ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina
Hariz Šarić ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina

Puni tekst: hrvatski, pdf (389 KB) str. 441-457 preuzimanja: 625* citiraj
APA 6th Edition
Delić, Z. i Šarić, H. (2013). Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja. Filozofska istraživanja, 33 (3), 441-457. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113570
MLA 8th Edition
Delić, Zlatan i Hariz Šarić. "Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 3, 2013, str. 441-457. https://hrcak.srce.hr/113570. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Delić, Zlatan i Hariz Šarić. "Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja." Filozofska istraživanja 33, br. 3 (2013): 441-457. https://hrcak.srce.hr/113570
Harvard
Delić, Z., i Šarić, H. (2013). 'Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja', Filozofska istraživanja, 33(3), str. 441-457. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113570 (Datum pristupa: 19.06.2021.)
Vancouver
Delić Z, Šarić H. Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.06.2021.];33(3):441-457. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113570
IEEE
Z. Delić i H. Šarić, "Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 3, str. 441-457, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113570. [Citirano: 19.06.2021.]

Sažetak
Bavimo se socijalnim i ekološkim posljedicama ekonomske komodifikacije, komercijalizacije i fragmentacije Bolonjskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Razvijamo tezu da je o globalnoj, regionalnoj i lokalnoj važnosti očuvanja Bosne i Hercegovine i njenih imanentnih raznolikosti potrebno govoriti na temelju kvalitativne analize, a ne isključivo uz pomoć ekonometrijske analize koja je ugrađena i u Bolonjski sustav definiranja samih pojmova kvalitete i održivosti. Centralni autoreferencijalni problem je što se Bolonjski sustav već u jeziku podčinjava vladajućem diskursu ekonomije znanja te opisuje isključivo ekonomskim kategorijama (efikasnost, efektivnost, stakeholderi, zadovoljstvo itd., pri čemu se ignorira činjenicu da oko 50% nezaposlenih čine upravo mladi ljudi, od kojih veliki broj ima završenu srednju školu i fakultete). Stoga se zalažemo za drugačija mjerila održivoga razvoja u Bosni i Hercegovini koja bi priznavala specifičnu povijest i (buduće) okruženje ove države.

Ključne riječi
obrazovanje; Bosna i Hercegovina; održivi razvoj

Hrčak ID: 113570

URI
https://hrcak.srce.hr/113570

[engleski]

Posjeta: 1.073 *