Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja

Zlatan Delić ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina
Hariz Šarić ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 389 Kb

str. 441-457

preuzimanja: 927

citiraj


Sažetak

Bavimo se socijalnim i ekološkim posljedicama ekonomske komodifikacije, komercijalizacije i fragmentacije Bolonjskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Razvijamo tezu da je o globalnoj, regionalnoj i lokalnoj važnosti očuvanja Bosne i Hercegovine i njenih imanentnih raznolikosti potrebno govoriti na temelju kvalitativne analize, a ne isključivo uz pomoć ekonometrijske analize koja je ugrađena i u Bolonjski sustav definiranja samih pojmova kvalitete i održivosti. Centralni autoreferencijalni problem je što se Bolonjski sustav već u jeziku podčinjava vladajućem diskursu ekonomije znanja te opisuje isključivo ekonomskim kategorijama (efikasnost, efektivnost, stakeholderi, zadovoljstvo itd., pri čemu se ignorira činjenicu da oko 50% nezaposlenih čine upravo mladi ljudi, od kojih veliki broj ima završenu srednju školu i fakultete). Stoga se zalažemo za drugačija mjerila održivoga razvoja u Bosni i Hercegovini koja bi priznavala specifičnu povijest i (buduće) okruženje ove države.

Ključne riječi

obrazovanje; Bosna i Hercegovina; održivi razvoj

Hrčak ID:

113570

URI

https://hrcak.srce.hr/113570

Datum izdavanja:

17.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.794 *