Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Komunicirati religiju pomoću umjetnosti. Smjernice za didaktički rad

Maria Luisa Mazzarello ; Pontificia Facoltà di Scienze dell’Educazione Auxilium, Rim, Italija
Maria Franca Tricarico ; Pontificia Facoltà di Scienze dell’Educazione Auxilium, Rim, Italija


Puni tekst: hrvatski pdf 131 Kb

str. 362-374

preuzimanja: 224

citiraj


Sažetak

Članak govori o pristupu kršćanskoj umjetnosti u školi. Autorice podsjećaju da je umjetnost komunikacijski događaj. U članku je ponajprije riječ o komunikaciji kao kooperativnom procesu. Umjetničko djelo je složeni skup sustavnih znakova koje valja čitati, shvatiti i tumačiti. Svako djelo kršćanske umjetnosti predstavlja se kao svojevrstan tekst koji može biti predmet semiotičkog proučavanja.
Korijeni "religioznog" u umjetničkom izričaju sežu u pretpovijest. Valja razlikovati između religiozne, svete i specifične, npr. kršćanske umjetnosti. Svrha kršćanske umjetnosti je učiniti Nevidljivoga vidljivim. Kršćanska umjetnost priopćava biblijsku poruku pomoću ljepote. Umjetnost je u kršćanstvu vrednovanje spomena, otkrivanje obzorja i evangelizacija u prostoru i vremenu. Autorice posebno govore o radu na dokumentima koji su ujedno i izvori kršćanske predaje. Napose tumače moguće didaktičke postupke, modele i metode komunikacije vjere pomoću umjetnosti. Na kraju daju konkretne naputke za didaktički rad.

Ključne riječi

komuniciranje vjere i umjetnost; religiozna umjetnost; vjeronaučna didaktika

Hrčak ID:

113765

URI

https://hrcak.srce.hr/113765

Datum izdavanja:

8.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 722 *