Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metoda u vjeronaučnoj nastavi u službi pedagogije vjere

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 483 Kb

str. 288-302

preuzimanja: 369

citiraj


Sažetak

U ovom se članku ponajprije propituje i elaborira odnos između milosnog karaktera vjere, metodičkih aranžmana i čovjekove slobode u procesima religioznog i vjerskog odgoja i obrazovanja. Potom se tumači o kakvu je odgoju i učenju vjere riječ u vjeronaučnoj nastavi te se iznose kriteriji kojima se treba voditi izbor i primjena metoda u toj nastavi. Ti su kriteriji: primjerenost vjeronaučnim ciljevima i sadržajima, primjerenost učeniku i nastavniku te primjerenost nastavnoj situaciji. Dosljedno tome, u članku se tematizira odnos između metoda i ciljeva te metoda i sadržaja vjeronauka, govori se o nužnosti promicanja učenikove i nastavnikove metodičke kompetencije te ukazuje na međuovisnost metoda i pojedinih nastavnih situacija.

Ključne riječi

metoda; metoda u vjeronaučnoj nastavi; religiozni odgoj; učenje vjere; pedagogija vjere; metodička kompetencija; ciljevi vjeronauka; sadržaj i metoda

Hrčak ID:

113857

URI

https://hrcak.srce.hr/113857

Datum izdavanja:

22.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.234 *