Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Biblija u vjeronaučnoj nastavi

Adalbert Rebić ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 509 Kb

str. 194-214

preuzimanja: 741

citiraj


Sažetak

Povodom srednjoeuropske Biblijske godine autor u ovom radu objašnjava kako djeci i mladima u školskoj katehezi približiti Bibliju, da je čitaju samostalno, osobno, pozorno i učinkovito. Za razliku od pretkoncilskih katekizama, novi se vjeronaučni priručnici više i bolje oslanjaju na biblijske tekstove, bolje ih djeci prikazuju i tumače. Na tome je u našoj katehezi u posljednje vrijeme mnogo učinjeno. No uvijek se može učiniti i bolje i više i učinkovitije. Da bi djeca i mladi sami bolje upoznali Bibliju, trebaju je sami pozornije i ustrajnije čitati; trebaju se znati s njome ophoditi. Čitanje biblijskih tekstova je aktivan i kreativan čin. U takvu čitanju Biblija postaje subjekt, a nije više samo objekt: ona mlade uči nešto za njihov život vrlo važno, daje im nečuvenu poruku, razotkriva im nov svijet. Čitanje Biblije ima stoga didaktičku svrhu. Iskustvo s Bogom, stečeno pozornim čitanjem Biblije, veće je i dublje nego iskustvo koje se stječe teorijskim (i još k tome napamet) učenjem vjerskih poučaka, istina i dogmi. Doista, sve to djeca mogu učinkovitije naučiti pozornim čitanjem Biblije. Katehet im pritom treba biti učinkovita pomoć: on im treba postati pratitelj na njihovu "putovanju" kroz biblijske tekstove. On im treba tumačiti tekstove u skladu sa suvremenim egzegetskim saznanjima. To osobito vrijedi za biblijske opise stvaranja svijeta, čovjeka itd. U čitanju Biblije i razumijevanju vjerskih istina treba primijeniti pedagošku metodu, osobito metodu postupnosti, ali u suradnji (korelaciji) s drugim nastavnim predmetima u školi. Katehet treba biti svjestan da Biblija svojim posebnim načinom pripovijedanja ne uvodi djecu samo u vjeru, nego im postaje škola izražavanja, pripovijedanja, služenja slikama, metaforama...
U nastavku autor ukratko (sržno) ističe i tumači pojedina poglavlja biblijske spasenjske povijesti Staroga i Novoga zavjeta želeći pokazati kako ona mogu djecu i mlade naučiti da vjeruju, nadaju se i ljube Boga i bližnjega. Tu autor sržno ističe važnost vjerskih, duhovnih poruka nekih odabranih poglavlja SZ, kao što su ona iz biblijske prapovijesti, npr. stvaranje, potop, gradnja kule babilonske, te nekih poruka iz deuteronomske povijesti, iz psalama i proročkih tekstova. Posebnu pozornost poklanja čitanju i iščitavanju Zakona, odnosno Deset riječi (zapovijedi). Iz Novoga zavjeta autor ističe neke evanđeoske tekstove koji djeci i mladima pomažu da bolje upoznaju Isusa Krista, njegov lik, djelo i značenje za njihovu vjeru, nadu i ljubav.

Ključne riječi

Biblija; škola; kateheza; katehet; Isus Krist; djeca; mladi; čudesa; uskrsnuće; euharistija; stvaranje; povijest; spasenje; vjera; nada; ljubav

Hrčak ID:

113864

URI

https://hrcak.srce.hr/113864

Datum izdavanja:

15.9.2003.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.518 *