hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti

Vesna Milenković ; Niš, Srbija
Slađana Stamenković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6548-7708 ; Niš, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (381 KB) str. 148-161 preuzimanja: 480* citiraj
APA 6th Edition
Milenković, V. i Stamenković, S. (2013). Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti. In medias res, 2 (2), 148-161. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/114451
MLA 8th Edition
Milenković, Vesna i Slađana Stamenković. "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti." In medias res, vol. 2, br. 2, 2013, str. 148-161. https://hrcak.srce.hr/114451. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Milenković, Vesna i Slađana Stamenković. "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti." In medias res 2, br. 2 (2013): 148-161. https://hrcak.srce.hr/114451
Harvard
Milenković, V., i Stamenković, S. (2013). 'Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti', In medias res, 2(2), str. 148-161. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/114451 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Milenković V, Stamenković S. Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti. In medias res [Internet]. 2013 [pristupljeno 03.12.2020.];2(2):148-161. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/114451
IEEE
V. Milenković i S. Stamenković, "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti", In medias res, vol.2, br. 2, str. 148-161, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/114451. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Mediji sa svojim osobitim svojstvima i sintezom različitih mogućnosti izražavanja na modernoj, tehničkoj osnovi, u današnjem svijetu, po mnogima u društvu spektakla, predstavljaju scenu oko koje se otimaju političke i društvene elite. Svijet predstavljen u medijima kroz koji se reflektiraju sve tendencije društveno-političkog konteksta, jest svijet ’nametnutog’ tržišta razvijenih zemalja i njihovih kultura. Djelovanje izvođenja u medijatiziranom društvu, postalo je svakodnevica, a cjelokupan život satkan od različitih prizora, publika je navikla dobivati putem medija kao poželjan, preporučen i jedini pravi life style. Medijski spektakl, kao vladajući oblik života prisutan svuda, od najnovijih vijesti do reklame, zabave i umjetničkih sadržaja putem slike i zvuka neposredno sudjeluje u formiranju sociokulturnog života nudeći građu za stvaranje vlastitog identiteta. U društvu spektakla, stvarni događaji neprimjetno se pretvaraju u proizvedene, medijske. Televizija koja je nekada služila za zabavu ili kulturno uzdizanje, sada po riječima Virilija „mora najprije stvoriti svjetsko vrijeme razmjena, virtualnu viziju koja istiskuje viziju realnog svijeta koji nas okružuje.“ Ideja ovog rada je da na primjeru Eurosonga pokaže kako ovaj medijski spektakl jednom godišnje postaje glavni umjetnički performans za većinu europskih gledatelja.

Ključne riječi
masmediji; performans; medijski spektakl; Eurosong; kultura

Hrčak ID: 114451

URI
https://hrcak.srce.hr/114451

[engleski]

Posjeta: 780 *