hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti

Vesna Milenković ; Niš, Srbija
Slađana Stamenković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6548-7708 ; Niš, Srbija

Fulltext: croatian, pdf (381 KB) pages 148-161 downloads: 565* cite
APA 6th Edition
Milenković, V. & Stamenković, S. (2013). Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti. In medias res, 2 (2), 148-161. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/114451
MLA 8th Edition
Milenković, Vesna and Slađana Stamenković. "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti." In medias res, vol. 2, no. 2, 2013, pp. 148-161. https://hrcak.srce.hr/114451. Accessed 24 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Milenković, Vesna and Slađana Stamenković. "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti." In medias res 2, no. 2 (2013): 148-161. https://hrcak.srce.hr/114451
Harvard
Milenković, V., and Stamenković, S. (2013). 'Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti', In medias res, 2(2), pp. 148-161. Available at: https://hrcak.srce.hr/114451 (Accessed 24 September 2021)
Vancouver
Milenković V, Stamenković S. Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti. In medias res [Internet]. 2013 [cited 2021 September 24];2(2):148-161. Available from: https://hrcak.srce.hr/114451
IEEE
V. Milenković and S. Stamenković, "Performans masmedija: Eurosong između spektakla i umjetnosti", In medias res, vol.2, no. 2, pp. 148-161, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/114451. [Accessed: 24 September 2021]

Abstracts
Mediji sa svojim osobitim svojstvima i sintezom različitih mogućnosti izražavanja na modernoj, tehničkoj osnovi, u današnjem svijetu, po mnogima u društvu spektakla, predstavljaju scenu oko koje se otimaju političke i društvene elite. Svijet predstavljen u medijima kroz koji se reflektiraju sve tendencije društveno-političkog konteksta, jest svijet ’nametnutog’ tržišta razvijenih zemalja i njihovih kultura. Djelovanje izvođenja u medijatiziranom društvu, postalo je svakodnevica, a cjelokupan život satkan od različitih prizora, publika je navikla dobivati putem medija kao poželjan, preporučen i jedini pravi life style. Medijski spektakl, kao vladajući oblik života prisutan svuda, od najnovijih vijesti do reklame, zabave i umjetničkih sadržaja putem slike i zvuka neposredno sudjeluje u formiranju sociokulturnog života nudeći građu za stvaranje vlastitog identiteta. U društvu spektakla, stvarni događaji neprimjetno se pretvaraju u proizvedene, medijske. Televizija koja je nekada služila za zabavu ili kulturno uzdizanje, sada po riječima Virilija „mora najprije stvoriti svjetsko vrijeme razmjena, virtualnu viziju koja istiskuje viziju realnog svijeta koji nas okružuje.“ Ideja ovog rada je da na primjeru Eurosonga pokaže kako ovaj medijski spektakl jednom godišnje postaje glavni umjetnički performans za većinu europskih gledatelja.

Keywords
masmediji; performans; medijski spektakl; Eurosong; kultura

Hrčak ID: 114451

URI
https://hrcak.srce.hr/114451

[english]

Visits: 980 *