hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača

Nenad Vertovšek   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8543-6580 ; Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (393 KB) str. 296-308 preuzimanja: 1.907* citiraj
APA 6th Edition
Vertovšek, N. (2013). Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača. In medias res, 2 (3), 296-308. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/114782
MLA 8th Edition
Vertovšek, Nenad. "Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača." In medias res, vol. 2, br. 3, 2013, str. 296-308. https://hrcak.srce.hr/114782. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Vertovšek, Nenad. "Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača." In medias res 2, br. 3 (2013): 296-308. https://hrcak.srce.hr/114782
Harvard
Vertovšek, N. (2013). 'Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača', In medias res, 2(3), str. 296-308. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/114782 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Vertovšek N. Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača. In medias res [Internet]. 2013 [pristupljeno 08.12.2021.];2(3):296-308. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/114782
IEEE
N. Vertovšek, "Umjetnost medijske manipulacije – ljepota iluzije jest u umu promatrača", In medias res, vol.2, br. 3, str. 296-308, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/114782. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Budućnost globalnog društva sve više ovisi o budućnosti globalnih medija. U budućoj digitaliziranoj stvarnosti, umjetnost će odražavati masmedijski pogled na smisao i značaj Ljepote u virtualnoj stvarnosti. Je li virtualno i medijsko ispravljanje društva i povijesti istodobno i ispravljanje povijesti umjetnosti, pa čak i umjetnosti same? Virtualna i Digitalna Ljepota, rođena pomoću iluzija – korištenjem tehnika Orwella i Huxleyevih vizija – sadrži više istine od postojeće umjetničke ljepote. Suvremeni spektakl od reklame do medijske industrije ljepote i zabave pretvara dio umjetnosti u digitalnu distopiju koja ruši tradicionalne i racionalne okvire društva, stvaralačke izraze i sustave vrijednosti. Ljepota i čistoća ekrana i virtualnih slika zamjenjuje taktilne međuljudske odnose, uz novo redefiniranje pojmova istine i umjetnosti. Možemo li doista izdržati zavođenje u smislu Baudrillarda ili baršunaste rešetke Georga Ritzera? Novi mediji nisu samo dodatak starim klasičnim i nužno je dublje razumijevanje medijskih sadržaja nego ikad prije. Digitalizacija neće značiti samo prenošenje zapisa u elektronički medij, već će buduća tehnologija utiskivati riječi, slike i zvukove izravno u ljudski mozak. Čovjek i njegov um nadmašit će sami sebe, radi potrebe da se obradi danas nezamisliva količina informacija. Hoće li analiza i obrada podataka i dalje biti primaran izvor informiranja i spoznaje ili samo žongliranje tim podacima? Ili će se to pretvoriti u žongliranje samom stvarnošću, a granice će biti samo – iluzija?

Ključne riječi
masmediji; digitalizacija; virtualna stvarnost; umjetnost; iluzija; um; spoznaja

Hrčak ID: 114782

URI
https://hrcak.srce.hr/114782

[engleski]

Posjeta: 3.250 *