Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Otiš’o je svak’ ko valja – Rambo Amadeus, Eurovizija i crnogorski turizam

Adriana Sabo ; Beograd, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 1.759 Kb

str. 384-402

preuzimanja: 902

citiraj


Sažetak

Antonije Pušić, javnosti poznatiji pod pseudonimom Rambo Amadeus, se na kulturnoj sceni Jugoslavije pojavio osamdesetih godina prošlog veka, od kada kotinuirano gradi imidž umetnika koji u svakoj situaciji nastoji da šokira i provocira. U okviru Jugoslovenske, a zatim i srpske i crnogorske muzičke sene, Rambo se postavio u ulogu kritičara, posvetivši svoju karijeru ismevanju političara, turbo-folk zvezda, bogataša i svih drugih koji su u shvaćeni kao „neprijatelji“ „prave“ umetnosti, „dobrog“ ukusa itd. U tom smislu je takmičenje za Pesmu Evrovizije često bilo na meti kritike ovog umetnika. U skladu sa njegovom praksom šokiranja publike treba videti i odluku da, kao pretstavnik Crne Gore, nastupi na takmičenju za Pesmu Evrovizije, a kako je sam istakao, u cilju pospešenja turizma ove zemlje. U radu je učinjen pokušaj sagledavanja pesme, teksta i video spota za pesmu „Euro Neuro“ u skladu sa prethodno iznesenim tvrdnjama. Takođe, za tumačenje navedene pesme i spota, kao značajan se pokazao koncept balkanizma koja detaljno razvija Marija Todorova, a koji podrazumeva analizu samoreprezentacije stanovnika Balkana. Drugim rečima, u tekstu se nastoji sagledati pesma „Euro Neuro“ Ramba Amadeusa u kontekstu njegove umetničke poetike i načina na koji su Crna Gora – kao balkanska zemlja sa velikim turističkim potencijalom – i njeni stanovnici predstavljeni evropskoj publici.

Ključne riječi

Rambo Amadeus; Eurovizija; popularna kultura; Glupi hit

Hrčak ID:

114789

URI

https://hrcak.srce.hr/114789

Datum izdavanja:

2.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.909 *