hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5

Suradnja škola i vanjskih dionika

Vesna Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Hrvatska
Iva Buchberger   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 523-545 preuzimanja: 1.948* citiraj
APA 6th Edition
Kovač, V. i Buchberger, I. (2013). Suradnja škola i vanjskih dionika. Sociologija i prostor, 51 (3 (197)), 523-545. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5
MLA 8th Edition
Kovač, Vesna i Iva Buchberger. "Suradnja škola i vanjskih dionika." Sociologija i prostor, vol. 51, br. 3 (197), 2013, str. 523-545. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kovač, Vesna i Iva Buchberger. "Suradnja škola i vanjskih dionika." Sociologija i prostor 51, br. 3 (197) (2013): 523-545. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5
Harvard
Kovač, V., i Buchberger, I. (2013). 'Suradnja škola i vanjskih dionika', Sociologija i prostor, 51(3 (197)), str. 523-545. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5
Vancouver
Kovač V, Buchberger I. Suradnja škola i vanjskih dionika. Sociologija i prostor [Internet]. 2013 [pristupljeno 04.07.2020.];51(3 (197)):523-545. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5
IEEE
V. Kovač i I. Buchberger, "Suradnja škola i vanjskih dionika", Sociologija i prostor, vol.51, br. 3 (197), str. 523-545, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5

Sažetak
U članku se raspravlja o suradnji škola i vanjskih dionika kao bitnom indikatoru
kvalitete obrazovanja, ali i bitnoj pretpostavci održivosti obrazovnih promjena
i reformi. U teorijskom dijelu rada kontekstualizira se tema suradnje škola i vanjskih
dionika analizom aktualnih policy dokumenata te se izlažu temeljne teorijske postavke
o fenomenu suradnje, suradnji škola i vanjskih dionika te pozicijama i ulogama relevantnih
dionika s kojima škole uspostavljaju suradničke odnose. U empirijskom dijelu
rada izlažu se rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati percepciju učitelja osnovnih
i nastavnika srednjih škola, sveučilišnih nastavnika i donositelja odluka o kvaliteti i
stupnju (uspostavljene) suradnje škola, odnosno učitelja osnovnih i nastavnika srednjih
škola s dionicima iz vanjskog okruženja – posebice s visokoškolskim institucijama
koje sudjeluju u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika te predstavnicima donositelja
odluka. Većina sudionika istraživanja procjenjuje suradnju škola i vanjskih dionika
nezadovoljavajućom, nudeći prijedloge za njeno unapređivanje prvenstveno kroz
njeno formaliziranje i usustavljivanje utemeljeno na poželjnom međusobnom odnosu
dionika u suradnji koji podrazumijeva aktivni dijalog, međusobno slušanje, uvažavanje
i ostvarivanje zajedničkih ciljeva.

Ključne riječi
škola; suradnja; obrazovna politika; kvaliteta obrazovanja; dionici u području obrazovanja

Hrčak ID: 115072

URI
https://hrcak.srce.hr/115072

[engleski]

Posjeta: 2.641 *