Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5

Suradnja škola i vanjskih dionika

Vesna Kovač orcid id orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Hrvatska
Iva Buchberger orcid id orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.194 Kb

str. 523-545

preuzimanja: 3.683

citiraj


Sažetak

U članku se raspravlja o suradnji škola i vanjskih dionika kao bitnom indikatoru
kvalitete obrazovanja, ali i bitnoj pretpostavci održivosti obrazovnih promjena
i reformi. U teorijskom dijelu rada kontekstualizira se tema suradnje škola i vanjskih
dionika analizom aktualnih policy dokumenata te se izlažu temeljne teorijske postavke
o fenomenu suradnje, suradnji škola i vanjskih dionika te pozicijama i ulogama relevantnih
dionika s kojima škole uspostavljaju suradničke odnose. U empirijskom dijelu
rada izlažu se rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati percepciju učitelja osnovnih
i nastavnika srednjih škola, sveučilišnih nastavnika i donositelja odluka o kvaliteti i
stupnju (uspostavljene) suradnje škola, odnosno učitelja osnovnih i nastavnika srednjih
škola s dionicima iz vanjskog okruženja – posebice s visokoškolskim institucijama
koje sudjeluju u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika te predstavnicima donositelja
odluka. Većina sudionika istraživanja procjenjuje suradnju škola i vanjskih dionika
nezadovoljavajućom, nudeći prijedloge za njeno unapređivanje prvenstveno kroz
njeno formaliziranje i usustavljivanje utemeljeno na poželjnom međusobnom odnosu
dionika u suradnji koji podrazumijeva aktivni dijalog, međusobno slušanje, uvažavanje
i ostvarivanje zajedničkih ciljeva.

Ključne riječi

škola; suradnja; obrazovna politika; kvaliteta obrazovanja; dionici u području obrazovanja

Hrčak ID:

115072

URI

https://hrcak.srce.hr/115072

Datum izdavanja:

3.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.325 *