Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kolika je sezonalnost turizma u Hrvatskoj?

Ivan Kožić


Puni tekst: hrvatski pdf 219 Kb

str. 470-479

preuzimanja: 4.821

citiraj


Sažetak

Subjektivno se sezonalnost turizma u Hrvatskoj općenito smatra visokom. Često se visoka sezonalnost
ističe kao glavna nepoželjna karakteristika turističke potražnje, a rješavanje problema sezonalnosti strateškim ciljem hrvatskoga turizma. Međutim, kolika je objektivno sezonalnost turizma u Hrvatskoj, je li
zaista iznimno visoka? Davanje empirijom potkrijepljenoga odgovora na to pitanje cilj je ovoga rada. U
radu je primijenjena metoda izračuna Ginijevog koeficijenta u svrhu mjerenja visine stupnja sezonalnosti
turizma. Izmjereni su stupnjevi sezonalnosti turizma u Hrvatskoj te u odabranim zemljama europskoga
dijela Mediterana, koje su s Hrvatskom usporedive sukladno geografskom položaju, klimatskim uvjetima
i vrsti turizma, ljetnom odmorišnom turizmu, koji je u tim zemljama važan kao i u Hrvatskoj. Temeljem
takve međunarodne komparativne analize u konačnici je empirijski potvrđena hipoteza da je sezonalnost
turizma u Hrvatskoj razmjerno visoka te je također empirijski identificiran jedan od njezinih glavnih izvor

Ključne riječi

sezonalnost; turizam; komparativna analiza; Hrvatska

Hrčak ID:

116355

URI

https://hrcak.srce.hr/116355

Datum izdavanja:

31.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.561 *