Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Medijska pismenost u vrijeme medijskog jaza

Kaja Žuran ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Marko Ivanišin ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 179 Kb

str. 3-15

preuzimanja: 976

citiraj


Sažetak

Živimo u postmodernom društvu, društvu znanja i participacije, u informacijskom društvu, a ponajprije u medijskom društvu. U takvom društvu, u kojem mediji zauzimaju dominantan položaj, nužno je zahtijevati razvoj „tradicionalnog” koncepta medijske pismenosti te ne ispuštati iz fokusa problem medijskog jaza (engl. media divide). Dva su razloga za to. Prvo, nalazimo se u dobu tehnološke revolucije i vrijeme je da razmislimo o značenju i funkcijama medija te o tome kako svakodnevno doživljavamo medije. Društvo se mora postaviti kao subjekt u odnosu s nametljivim medijima. Potrebno je naučiti kako se mediji mogu upotrijebiti za vlastitu korist i razvoj kreativnosti te ujedno biti kritičan i autonoman prema odabranom medijskom sadržaju. Drugo, kako je razvoj medija uvjetovan stalnim tehnološkim promjenama koje dovode do konvergencije, pojedinačno razumijevanje medija također se mora mijenjati tijekom vremena. U svrhu unapređenja individualnog shvaćanja medija pojedinac mora
postati aktivan sudionik, a ne ostati pasivan potrošač medijskog sadržaja. Jedino na taj način možemo nadvladati medijsku podjelu između medijski pismenih i nepismenih pojedinaca te pretpostavljenu
podjelu na one koji imaju formalno medijsko obrazovanje nasuprot onih koji ga nemaju.

Ključne riječi

medijska pismenost; medijsko obrazovanje; medijski jaz

Hrčak ID:

118036

URI

https://hrcak.srce.hr/118036

Datum izdavanja:

17.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.162 *