hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Medijska pismenost u vrijeme medijskog jaza

Kaja Žuran ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Marko Ivanišin ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (179 KB) str. 3-15 preuzimanja: 536* citiraj
APA 6th Edition
Žuran, K. i Ivanišin, M. (2013). Media Literacy in Times of Media Divides. Medijske studije, 4 (8), 3-15. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118036
MLA 8th Edition
Žuran, Kaja i Marko Ivanišin. "Media Literacy in Times of Media Divides." Medijske studije, vol. 4, br. 8, 2013, str. 3-15. https://hrcak.srce.hr/118036. Citirano 26.02.2020.
Chicago 17th Edition
Žuran, Kaja i Marko Ivanišin. "Media Literacy in Times of Media Divides." Medijske studije 4, br. 8 (2013): 3-15. https://hrcak.srce.hr/118036
Harvard
Žuran, K., i Ivanišin, M. (2013). 'Media Literacy in Times of Media Divides', Medijske studije, 4(8), str. 3-15. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118036 (Datum pristupa: 26.02.2020.)
Vancouver
Žuran K, Ivanišin M. Media Literacy in Times of Media Divides. Medijske studije [Internet]. 2013 [pristupljeno 26.02.2020.];4(8):3-15. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118036
IEEE
K. Žuran i M. Ivanišin, "Media Literacy in Times of Media Divides", Medijske studije, vol.4, br. 8, str. 3-15, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118036. [Citirano: 26.02.2020.]

Sažetak
Živimo u postmodernom društvu, društvu znanja i participacije, u informacijskom društvu, a ponajprije u medijskom društvu. U takvom društvu, u kojem mediji zauzimaju dominantan položaj, nužno je zahtijevati razvoj „tradicionalnog” koncepta medijske pismenosti te ne ispuštati iz fokusa problem medijskog jaza (engl. media divide). Dva su razloga za to. Prvo, nalazimo se u dobu tehnološke revolucije i vrijeme je da razmislimo o značenju i funkcijama medija te o tome kako svakodnevno doživljavamo medije. Društvo se mora postaviti kao subjekt u odnosu s nametljivim medijima. Potrebno je naučiti kako se mediji mogu upotrijebiti za vlastitu korist i razvoj kreativnosti te ujedno biti kritičan i autonoman prema odabranom medijskom sadržaju. Drugo, kako je razvoj medija uvjetovan stalnim tehnološkim promjenama koje dovode do konvergencije, pojedinačno razumijevanje medija također se mora mijenjati tijekom vremena. U svrhu unapređenja individualnog shvaćanja medija pojedinac mora
postati aktivan sudionik, a ne ostati pasivan potrošač medijskog sadržaja. Jedino na taj način možemo nadvladati medijsku podjelu između medijski pismenih i nepismenih pojedinaca te pretpostavljenu
podjelu na one koji imaju formalno medijsko obrazovanje nasuprot onih koji ga nemaju.

Ključne riječi
medijska pismenost; medijsko obrazovanje; medijski jaz

Hrčak ID: 118036

URI
https://hrcak.srce.hr/118036

[engleski]

Posjeta: 1.883 *