Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 231-240

preuzimanja: 9.974

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 98 Kb

str. 241-241

preuzimanja: 340

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 98 Kb

str. 242-242

preuzimanja: 395

citiraj


Sažetak

Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samosposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego mnogo više: sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je stoga istaknuti elementarne sastavnice koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno-obrazovnog procesa, mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštovanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.

Ključne riječi

kvaliteta komunikacije; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

Hrčak ID:

118096

URI

https://hrcak.srce.hr/118096

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 16.329 *