Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja

Maja Ljubetić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 736 Kb

str. 43-55

preuzimanja: 3.998

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 579 Kb

str. 55-55

preuzimanja: 261

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 576 Kb

str. 56-56

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

U radu se polazi od pretpostavke da je u cilju unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovnog sustava nužno provesti kvalitetno (samo)vrednovanje odgojno-obrazovnih podsustava, posebno zbog važnosti i osjetljivosti specifičnog podsustava ranog odgoja. Navode se i elaboriraju kriteriji (samo)vrednovanja u sustavu ranog odgoja: 1. filozofija, uvjerenja, stajališta i vrijednosti ustanove; 2. stil upravljanja u institucijama ranog odgoja, izgradnja zajedničke vizije te uloge čimbenika odgojno-obrazovnog procesa; 3. kvaliteta odnosa (na svim razinama u dječjem vrtiću i izvan njega) i načini rješavanja problema; 4. prostor, materijalno okruženje i vrijeme kao pretpostavke za napredovanje pojedinca u zajednici koja uči; 5. vrtićka kultura – kultura ustanove; 6. kurikulum ranog odgoja i učenje djece i odraslih; 7. odnosi/partnerstvo obitelji, vrtića i lokalne zajednice; 8. refleksivni praktičar – samoprocjena i suradnička procjena u zajednici koja uči. Autorica naglašava potrebu paralelnog vrednovanja (vanjskoga i unutarnjega) te, posebno, samovrednovanja kao prvog koraka u cilju unapređivanja kvalitete pojedinca, ustanove i sustava ranog odgoja.

Ključne riječi

kvaliteta sustava; kriteriji; organizacija koja uči; rani odgoj; (samo)vrednovanje

Hrčak ID:

118338

URI

https://hrcak.srce.hr/118338

Datum izdavanja:

25.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.643 *