hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Interkulturalni pristup nastavi glazbe

Snježana Dobrota ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij

Puni tekst: hrvatski, pdf (665 KB) str. 119-127 preuzimanja: 531* citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 119-127. https://hrcak.srce.hr/118349. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 119-127. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118349 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 13.11.2019.];4(1):119-127. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 119-127, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349. [Citirano: 13.11.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (576 KB) str. 128-128 preuzimanja: 101* citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). An Intercultural Approach to Teaching Music. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 128-128. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "An Intercultural Approach to Teaching Music." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 128-128. https://hrcak.srce.hr/118349. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "An Intercultural Approach to Teaching Music." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 128-128. https://hrcak.srce.hr/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'An Intercultural Approach to Teaching Music', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 128-128. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118349 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. An Intercultural Approach to Teaching Music. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 13.11.2019.];4(1):128-128. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "An Intercultural Approach to Teaching Music", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 128-128, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349. [Citirano: 13.11.2019.]
Puni tekst: njemački, pdf (576 KB) str. 129-129 preuzimanja: 96* citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). Interkultureller Ansatz im Musikunterricht. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 129-129. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkultureller Ansatz im Musikunterricht." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 129-129. https://hrcak.srce.hr/118349. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkultureller Ansatz im Musikunterricht." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 129-129. https://hrcak.srce.hr/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'Interkultureller Ansatz im Musikunterricht', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 129-129. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118349 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkultureller Ansatz im Musikunterricht. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 13.11.2019.];4(1):129-129. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "Interkultureller Ansatz im Musikunterricht", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 129-129, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118349. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.

Ključne riječi
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba

Hrčak ID: 118349

URI
https://hrcak.srce.hr/118349

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.207 *