Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Socijalno-pedagoške teorije u Njemačkoj tijekom 20. stoljeća

Vlatko Previšić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Anto Prgomet ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Poslijediplomski studij pedagogije


Puni tekst: hrvatski pdf 576 Kb

str. 7-21

preuzimanja: 2.007

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 576 Kb

str. 22-22

preuzimanja: 251

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 386 Kb

str. 23-23

preuzimanja: 239

citiraj


Sažetak

Socijalna pedagogija tek s početkom 20. stoljeća postaje predmet znanstvene refleksije. To prvo stoljeće njezina postojanja kao znanstvene discipline označeno je brojnošću različitih pristupa, teorija i koncepata. Njihovu brojnost i raznolikost prati, jednako tako, i posebnost pristupa njihovih klasificiranja. Članak daje uvid u teorijsku vitalnost socijalne pedagogije i socijalnog rada, stavljajući naglasak na suvremena nastojanja, zatim donosi postojeće klasifikacije njihovih teorija i kriterije na kojima se one zasnivaju. Pregled prvoga stoljeća njezina postojanja kao znanstvene discipline daje naslutiti teme i pitanja predstojećih diskusija, kao preduvjeta njezina daljnjeg razvoja. Ovo je pokušaj da se teorijsko rasvjetljavanje utemeljenja socijalne pedagogije u Njemačkoj promotri sa stajališta njezina odraza na ovu disciplinu u Hrvatskoj.

Ključne riječi

povijest socijalne pedagogije; socijalno-pedagoške teorije; teorije socijalnog rada; klasifikacije i prikazi; glavni predstavnici

Hrčak ID:

118355

URI

https://hrcak.srce.hr/118355

Datum izdavanja:

25.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.851 *