hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«

Dragana Jeremić-Molnar ; Fakultet muzičke umetnosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Srbija
Aleksandar Molnar   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9963-5070 ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (355 KB) str. 723-738 preuzimanja: 868* citiraj
APA 6th Edition
Jeremić-Molnar, D. i Molnar, A. (2013). Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«. Filozofska istraživanja, 33 (4), 723-738. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118588
MLA 8th Edition
Jeremić-Molnar, Dragana i Aleksandar Molnar. "Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 4, 2013, str. 723-738. https://hrcak.srce.hr/118588. Citirano 20.06.2021.
Chicago 17th Edition
Jeremić-Molnar, Dragana i Aleksandar Molnar. "Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«." Filozofska istraživanja 33, br. 4 (2013): 723-738. https://hrcak.srce.hr/118588
Harvard
Jeremić-Molnar, D., i Molnar, A. (2013). 'Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«', Filozofska istraživanja, 33(4), str. 723-738. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118588 (Datum pristupa: 20.06.2021.)
Vancouver
Jeremić-Molnar D, Molnar A. Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 20.06.2021.];33(4):723-738. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118588
IEEE
D. Jeremić-Molnar i A. Molnar, "Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 4, str. 723-738, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118588. [Citirano: 20.06.2021.]

Sažetak
Theodor Adorno razvio je teoriju mimezisa kao jedan od stupova svoje kritičke teorije društva i (izostanka) njegova napredovanja. Razmatranje nastanka i značaja Adornove teorije mimezisa autori su učinili u četiri koraka. U prvome dijelu članka uspostavili su veze između Adornove i Calloisove teorije, kao polazišta Adornovog bavljenja ovom temom; u drugome dijelu obratili su pažnju na Adornovu prvu primjenu teorije mimezisa na klasne odnose u masovnome društvu modernoga kapitalizma; treći dio donosi uvide u Adornovu kritiku mimetičkih tendencija moderne znanosti; a u četvrtome dijelu razotkrivaju se proturječnosti mimetičke umjetnosti u Adornovoj sociologiji glazbe i estetičkoj teoriji. Neke od ovih mimetičkih manifestacija Adorno je interpretirao kao znake primicanja kraju »građanske epohe«, dok je u nekima vidio nositelje nade u regeneraciju.

Ključne riječi
Theodor Adorno; mimezis; Roger Callois; društvo; napredak; klasa; znanost; umjetnost

Hrčak ID: 118588

URI
https://hrcak.srce.hr/118588

[engleski]

Posjeta: 1.361 *