Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Adornova teorija mimezisa »na kraju građanske epohe«

Dragana Jeremić-Molnar ; Fakultet muzičke umetnosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Srbija
Aleksandar Molnar orcid id orcid.org/0000-0001-9963-5070 ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 355 Kb

str. 723-738

preuzimanja: 1.072

citiraj


Sažetak

Theodor Adorno razvio je teoriju mimezisa kao jedan od stupova svoje kritičke teorije društva i (izostanka) njegova napredovanja. Razmatranje nastanka i značaja Adornove teorije mimezisa autori su učinili u četiri koraka. U prvome dijelu članka uspostavili su veze između Adornove i Calloisove teorije, kao polazišta Adornovog bavljenja ovom temom; u drugome dijelu obratili su pažnju na Adornovu prvu primjenu teorije mimezisa na klasne odnose u masovnome društvu modernoga kapitalizma; treći dio donosi uvide u Adornovu kritiku mimetičkih tendencija moderne znanosti; a u četvrtome dijelu razotkrivaju se proturječnosti mimetičke umjetnosti u Adornovoj sociologiji glazbe i estetičkoj teoriji. Neke od ovih mimetičkih manifestacija Adorno je interpretirao kao znake primicanja kraju »građanske epohe«, dok je u nekima vidio nositelje nade u regeneraciju.

Ključne riječi

Theodor Adorno; mimezis; Roger Callois; društvo; napredak; klasa; znanost; umjetnost

Hrčak ID:

118588

URI

https://hrcak.srce.hr/118588

Datum izdavanja:

3.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.023 *