Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PRIMJENA ZELENOG MARKETINGA U VUKOVARSKO-SRIJEMSKOJ ŽUPANIJI

Marija Tolušić ; Odjel Kulturologije Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
Ljiljana Dumančić ; Ekonomska i upravna škola Osijek
Zrinka Tolušić ; Poljoprivredni fakultet u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

preuzimanja: 2.056

citiraj


Sažetak

Marketing kao znanost i disciplina razvija se u skladu s promjenama u društvu, promjenama na tržištu i promjenama u željama i očekivanjima potrošača. Ekološke promjene utjecale su kako na potrošače tako i na nove aktivnosti marketinga. Oblikovanje marketinških aktivnosti, uvažavajući prirodno okruženje, nazivamo zelenim marketingom. Zeleni marketing je vrsta društvenog, ekološkog marketinga u kojem se proizvodi, usluge i sve marketinške aktivnosti oblikuju i provode uzimajući u obzir djelovanje i utjecaj koji mogu imati na okoliš i društvo u cjelini. Ovaj, rastući, tržišni segment zelenih potrošača privukao je veliku pozornost te pružio nove mogućnosti gospodarskim subjektima za razvoj i napredovanje, uz istovremeno pozitivno djelovanje i utjecaj na okolinu i samo društvo. Uspješna primjena zelenog marketinga zahtjeva uz postojanje određenih gospodarskih, političkih i zakonodavnih preduvjeta i sveobuhvatnu i dinamičnu bazu znanja o ponašanjima i očekivanjima hrvatskih zelenih potrošača. Tek na temelju toga moguće je u Republici Hrvatskoj razvijati strategiju razvoja zelenog marketinga na mikro i makro razini. Ruralna područja Republike Hrvatske, pa tako i Vukovarsko-srijemska županija, koja su bez industrije, nezagađena i biološki raznolika potencijalne su ekološke oaze za proizvodnju raznovrsnih ekoproizvoda, postojeća su prednost pred konkurencijom na međunarodnom tržištem. Sustavnim ulaganjem, dobrim zakonodavstvom te suradnjom gospodarstva i znanosti Republika Hrvatska mogla bi stvoriti prepoznatljivi zeleni brand.

Ključne riječi

zeleni marketing; ekologija; Vukovarsko-srijemska županija

Hrčak ID:

118660

URI

https://hrcak.srce.hr/118660

Datum izdavanja:

23.12.2013.

Posjeta: 2.773 *