hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima

Renata Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1433-5920 ; Filozofski fakultet J. J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (178 KB) str. 221-245 preuzimanja: 1.213* citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima. Socijalna ekologija, 22 (3), 221-245. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118824
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima." Socijalna ekologija, vol. 22, br. 3, 2013, str. 221-245. https://hrcak.srce.hr/118824. Citirano 18.07.2019.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima." Socijalna ekologija 22, br. 3 (2013): 221-245. https://hrcak.srce.hr/118824
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima', Socijalna ekologija, 22(3), str. 221-245. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118824 (Datum pristupa: 18.07.2019.)
Vancouver
Jukić R. Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima. Socijalna ekologija [Internet]. 2013 [pristupljeno 18.07.2019.];22(3):221-245. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118824
IEEE
R. Jukić, "Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima", Socijalna ekologija, vol.22, br. 3, str. 221-245, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118824. [Citirano: 18.07.2019.]

Sažetak
Rad donosi prikaz analize gimnazijskih programa svih nastavnih predmeta obzirom na ekološke sadržaje te rezultate istraživanja (provedenog anketnim upitnikom na uzorku od 591 učenika i 190 gimnazijskih nastavnika) procjene zastupljenosti i primjerenosti provođenja ekološkog odgoja i obrazovanja po pojedinim nastavnim predmetima. U raspravi smo se bazirali na modelu koji je u skladu s poimanjem ekologije kao holističke, interdisciplinarne znanosti koja se nalazi na razmeđi prirodnih i društvenih znanosti i istovremeno ih dijalektički povezuje i suprotstavlja.
Iz rezultata istraživanja uočljivo je kako se ekološki sadržaji obrađuju većinom u prirodoznanstvenoj skupini predmeta te kako i učenici i nastavnici značajno višim ocjenama procjenjuju primjerenost ekoloških sadržaja u odnosu na njihovu dosadašnju zastupljenost u apsolutno svim nastavnim predmetima. Ovaj podatak pokazuje da postoji i prostor i zainteresiranost subjekata odgojno-obrazovnog procesa (učenika i nastavnika) za obrađivanje ekološke problematike u svim predmetima. Iluzija je očekivati da bi mladi ljudi mogli sami misaono povezati ono što im nastavnici nude kao nepovezane odlomke i dijelove znanstveno predstavljene stvarnosti te je stoga neophodno mijenjati sustav u kojem se ekologija spominje jedino u okvirima prirodoznanstvenih nastavnih predmeta. Svi elementi ekologije kao znanosti, toliko su kompleksni da bi bilo izuzetno teško, čak i nemoguće, doći do potpunog razumijevanja promatrajući ju jednostrano (samo s prirodoznanstvenog gledišta). To, pojednostavljeno, znači da ekologiju treba izučavati kao cjelinu, sustav sastavljen od protoelemenata koji egzistiraju u svim nastavnim predmetima.

Ključne riječi
ekološki odgoj i obrazovanje; gimnazije; kroskurikulumski pristup; zastupljenost ekološkog sadržaja; primjerenost ekološkog sadržaja; ekologija; holistički pristup

Hrčak ID: 118824

URI
https://hrcak.srce.hr/118824

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.562 *