Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija - Katehetski ured


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 101-136

preuzimanja: 2.761

citiraj


Sažetak

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske uvelo je u školskoj godini 2012./2013. u hrvatski obrazovni sustav dva eksperimentalna programa: jedan koji je prisutan u svim osnovnim i srednjim školama na području RH – zdravstveni odgoj, i drugi koji je prisutan u nekoliko odabranih osnovnih i srednjih škola – građanski odgoj i obrazovanje. Budući da su oba kurikuluma u naredne dvije godine u eksperimentalnoj provedbi, autorica članka analizira kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja s aspekta njegovih strukturnih dimenzija, osvrćući se na antropološki temelj modula o ravnopravnosti spolova te modula o razvoju identiteta i interkulturalnosti.
S obzirom da je građanski odgoj i obrazovanje, kako ga shvaća suvremena teorija odgoja, predmet različitih kontroverzi, prije svega u raspravama unutar političke teorije, sociologije obrazovanja i filozofije odgoja, autorica članka postavlja određena pedagoška i antropološka pitanja na koja pokušava naći odgovor u kontekstu definiranih ishoda kurikuluma. Kako niti jedan predmetni kurikulum nije vrijednosno neutralan, pa tako niti kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja, autorica u ovom članku argumentirano progovara o prikrivenim ideologijama na kojima se temelji ovaj kurikulum.

Ključne riječi

ljudska prava; demokratsko građanstvo; građanska kompetencija; ishod; identitet; međukulturalnost; gender ideologija

Hrčak ID:

118852

URI

https://hrcak.srce.hr/118852

Datum izdavanja:

27.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.485 *