Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Tv-sadržaji i slobodna igra djece u vrtiću

Danijela Blanuša Trošelj ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Suzana Srića ; Kindergarten Rijeka


Puni tekst: engleski pdf 498 Kb

str. 25-41

preuzimanja: 1.090

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 498 Kb

str. 25-41

preuzimanja: 1.376

citiraj


Sažetak

Unatoč novim medijima televizija je najutjecajniji elektronički medij u društvu. Gotovo svako kućanstvo posjeduje televizor, a osim u obitelji i odgojno-obrazovnim ustanovama, djeca se s televizorima, raznim sadržajima i oglašavanjem susreću u trgovačkim centrima, uslužnim objektima, zdravstvenim ustanovama itd. Adekvatnom, kontroliranom i planiranom upotrebom tv-sadržaja može se pozitivno utjecati na motivaciju djece, razmišljanje, upotrebu kognitivnih strategija. Suprotno tome, pretjerana i nekontrolirana izloženost može dovesti do pojave niza problema, od gojaznosti, agresivnog ponašanja, straha isl. Kada je u pitanju igra, kao sinonim za učenje u rano i predškolsko doba zamijećeni su značajni utjecaji televizije. Osim što izloženost televiziji skraćuje vrijeme za igru i stjecanje iskustva iz stvarnih situacija, uvelike utječe i na sam tijek igre. Likovi, rječnik, scene – sve to znatno oblikuje dječju igru, čak i u prostoru u kojem dijete nema doticaja s televizorom. Promatranje i dokumentiranje dječje igre i ostalih popratnih sadžaja daje nam uvid u dječje poimanje gledanog sadržaja, ali i kontekst u kojem dijete odrasta, u kojem televizija oblikuje njegovo iskustvo.

Ključne riječi

elektronički mediji; slobodna igra; predškolsko dijete; televizija

Hrčak ID:

117847

URI

https://hrcak.srce.hr/117847

Datum izdavanja:

18.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.063 *