hrcak mascot   Srce   HID

Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol. 16 No. Sp.Ed.1, 2014.

Prethodno priopćenje

Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece

Anka Jurčević Lozančić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (288 KB) str. 81-93 preuzimanja: 570* citiraj
APA 6th Edition
Jurčević Lozančić, A. (2014). Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.1), 81-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/117855
MLA 8th Edition
Jurčević Lozančić, Anka. "Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. Sp.Ed.1, 2014, str. 81-93. https://hrcak.srce.hr/117855. Citirano 20.01.2019.
Chicago 17th Edition
Jurčević Lozančić, Anka. "Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece." Croatian Journal of Education 16, br. Sp.Ed.1 (2014): 81-93. https://hrcak.srce.hr/117855
Harvard
Jurčević Lozančić, A. (2014). 'Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.1), str. 81-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/117855 (Datum pristupa: 20.01.2019.)
Vancouver
Jurčević Lozančić A. Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.01.2019.];16(Sp.Ed.1):81-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117855
IEEE
A. Jurčević Lozančić, "Pedagoški aspekti socijalizacijskih procesa u igri djece", Croatian Journal of Education, vol.16, br. Sp.Ed.1, str. 81-93, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117855. [Citirano: 20.01.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (288 KB) str. 81-93 preuzimanja: 359* citiraj
APA 6th Edition
Jurčević Lozančić, A. (2014). Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.1), 81-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/117855
MLA 8th Edition
Jurčević Lozančić, Anka. "Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. Sp.Ed.1, 2014, str. 81-93. https://hrcak.srce.hr/117855. Citirano 20.01.2019.
Chicago 17th Edition
Jurčević Lozančić, Anka. "Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play." Croatian Journal of Education 16, br. Sp.Ed.1 (2014): 81-93. https://hrcak.srce.hr/117855
Harvard
Jurčević Lozančić, A. (2014). 'Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.1), str. 81-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/117855 (Datum pristupa: 20.01.2019.)
Vancouver
Jurčević Lozančić A. Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.01.2019.];16(Sp.Ed.1):81-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117855
IEEE
A. Jurčević Lozančić, "Pedagogical Aspects of Socializing Processes in Children's Play", Croatian Journal of Education, vol.16, br. Sp.Ed.1, str. 81-93, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/117855. [Citirano: 20.01.2019.]

Sažetak
Igra nije samo otkrivanje svijeta, već predstavlja radost druženja i ostvarivanja međusobnih kontakata djeteta ponajprije s drugom djecom, prijateljima, lutkama ili likovima iz mašte. Promatrajući dijete u igri, vrlo lako se može uočiti da su njegovo imitiranje, zamišljanje i dramatiziranje zapravo karakteristična ponašanja kojima dijete prezentira ili proživljava svoja iskustva koristeći se različitim simbolima, primjerice emocionalnim iskustvima, govorom ili socijalnim vještinama. Učenje i uvježbavanje socijalnih vještina na adekvatan i proaktivan način, kao i njihovo prakticiranje u igri s drugom djecom, iznimno je važno u ranom razvoju i odgoju djeteta. Da bi se u tome uspjelo, ponajprije odgojitelj treba razumjeti proces učenja djece kako bi mogao podržavati i poticati razvoj njihovih socijalnih vještina primjerenim intervencijama. Štoviše, odgojitelj ima odgovornost oblikovati stimulativnu okolinu koja će omogućiti djetetu slobodan izbor aktivnosti, korištenje svih osjetila, kvalitetnu komunikaciju i mnoštvo raznovrsnih interakcija, za što je nužno pedagoško oblikovanje prostora primjerenog djeci i njihovim stalno rastućim interesima, znanjima i razumijevanju. Za potrebe ovog istraživanja oblikovan je anketni Upitnik o igri djece koji je primijenjen na uzorku od 197 djece polaznika predškolskih ustanova. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata u smjeru poticanja razvoja pojedinih socijalizacijskih procesa u igri djece s obzirom na njihovu uključenost u homogene ili heterogene odgojne skupine.

Ključne riječi
dijete; heterogene i homogene odgojne skupine; igra; odgojitelj; socijalizacija

Hrčak ID: 117855

URI
https://hrcak.srce.hr/117855

[engleski]

Posjeta: 1.675 *