Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Simbolička igra djece rane dobi

Biserka Petrović-Sočo ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 309 Kb

str. 235-251

preuzimanja: 12.680

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 309 Kb

str. 235-251

preuzimanja: 5.919

citiraj


Sažetak

U radu se razvoju simboličke igre i njezinu utjecaju na cjelokupni razvoj djece rane dobi prilazi s razvojno-psihološkog, ekološko-kulturnog i pedagoško-metodičkog motrišta. Naglasak je na razvoju te specifične, holističke i djetetu imanentne i glavne aktivnosti od početka njezine pojave i to raščlambom Piagetove, Vigotskijeve i Brunerove teorije. U simboličkoj igri, mentalno prerađujući iskustva iz stvarnosti, dijete kao samosvjesni, samoinicirani, samoorganizirani i aktivni subjekt postupno ovladava simboličkom reprezentacijom svijeta, pa je znanstvenici smatraju pretečom apstraktnog mišljenja. U radu je ukratko izložen doprinos teorije uma rasvjetljavanju simboličke igre i njezine složenosti već na ranom stupnju djetetova razvoja. U drugom dijelu rada obrađuju se pedagoško-metodičke osnove važne za pojavu i razvoj simboličke igre u institucijskome kontekstu. Apostrofirajući osjetljivost odgojiteljeve uloge u igri i stvaranju uvjeta za njezino odvijanje, zaključuje se o potrebi proučavanja igre iz dječje perspektive i implikacijama koje ono može imati na profesionalni razvoj odgojitelja, kvalitetu odgojne prakse i razvoj pedagogije ranog djetinjstva.

Ključne riječi

dijete rane dobi; dječja igra; odgojitelj; simbolička reprezentacija; ustanova ranog odgoja i obrazovanja

Hrčak ID:

117860

URI

https://hrcak.srce.hr/117860

Datum izdavanja:

18.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 23.038 *