APA 6th Edition Erceg, N. i Aviani, I. (2014). Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća. Croatian Journal of Education, 16 (1), 43-80. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/120164
MLA 8th Edition Erceg, Nataša i Ivica Aviani. "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. 1, 2014, str. 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164. Citirano 16.04.2021.
Chicago 17th Edition Erceg, Nataša i Ivica Aviani. "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća." Croatian Journal of Education 16, br. 1 (2014): 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164
Harvard Erceg, N., i Aviani, I. (2014). 'Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća', Croatian Journal of Education, 16(1), str. 43-80. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/120164 (Datum pristupa: 16.04.2021.)
Vancouver Erceg N, Aviani I. Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.04.2021.];16(1):43-80. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/120164
IEEE N. Erceg i I. Aviani, "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća", Croatian Journal of Education, vol.16, br. 1, str. 43-80, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/120164. [Citirano: 16.04.2021.]
APA 6th Edition Erceg, N. i Aviani, I. (2014). Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties. Croatian Journal of Education, 16 (1), 43-80. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/120164
MLA 8th Edition Erceg, Nataša i Ivica Aviani. "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties." Croatian Journal of Education, vol. 16, br. 1, 2014, str. 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164. Citirano 16.04.2021.
Chicago 17th Edition Erceg, Nataša i Ivica Aviani. "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties." Croatian Journal of Education 16, br. 1 (2014): 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164
Harvard Erceg, N., i Aviani, I. (2014). 'Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties', Croatian Journal of Education, 16(1), str. 43-80. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/120164 (Datum pristupa: 16.04.2021.)
Vancouver Erceg N, Aviani I. Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.04.2021.];16(1):43-80. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/120164
IEEE N. Erceg i I. Aviani, "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties", Croatian Journal of Education, vol.16, br. 1, str. 43-80, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/120164. [Citirano: 16.04.2021.]
Sažetak Ispitivali smo učeničke i studentske sposobnosti prevođenja grafičkog prikaza vremenske promjene brzine u realnu fizikalnu situaciju i moguće izvore konceptualnih poteškoća. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od n = 324 srednjoškolska učenika, studenta fizike i srednjoškolska nastavnika fizike iz Republike Hrvatske. Učenicima
i studentima zadali smoo originalan netradicionalni grafički problem s pitanjima otvorenog tipa. Njihove pisane odgovore smo klasificirali i na temelju odgovora sastavili upitnik predviđanja zatvorenog tipa za nastavnike. Uspoređujući odgovore koje nastavnici unaprijed očekuju od učenika sa stvarnim odgovorima učenika uočili smo da nastavnici značajno precjenjuju učeničko razumijevanje. Naši rezultati također pokazuju da su opažene poteškoće zajedničke za sve skupine ispitanika i da ne ovise u značajnijoj mjeri o stupnju obrazovanja i kurikulu. Ustanovili smo da hrvatski udžbenici također predstavljaju mogući izvor poteškoća jer sadrže nedorečene i necjelovite tvrdnje koje se odnose na predznake fizičkih veličina u kinematičkim
jednadžbama. Smatramo da netradicionalni grafički problemi tog tipa potiču aktivan proces učenja i nastavnicima omogućuju prilagodbu učeničkom načinu razmišljanja s ciljem svladavanja opaženih poteškoća.