Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća

Nataša Erceg ; Department of Physics, University of Rijeka
Ivica Aviani ; Institute of Physics in Zagreb and Faculty of Science, University of Split


Puni tekst: engleski pdf 601 Kb

str. 43-80

preuzimanja: 588

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 601 Kb

str. 43-80

preuzimanja: 425

citiraj


Sažetak

Ispitivali smo učeničke i studentske sposobnosti prevođenja grafičkog prikaza vremenske promjene brzine u realnu fizikalnu situaciju i moguće izvore konceptualnih poteškoća. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od n = 324 srednjoškolska učenika, studenta fizike i srednjoškolska nastavnika fizike iz Republike Hrvatske. Učenicima
i studentima zadali smoo originalan netradicionalni grafički problem s pitanjima otvorenog tipa. Njihove pisane odgovore smo klasificirali i na temelju odgovora sastavili upitnik predviđanja zatvorenog tipa za nastavnike. Uspoređujući odgovore koje nastavnici unaprijed očekuju od učenika sa stvarnim odgovorima učenika uočili smo da nastavnici značajno precjenjuju učeničko razumijevanje. Naši rezultati također pokazuju da su opažene poteškoće zajedničke za sve skupine ispitanika i da ne ovise u značajnijoj mjeri o stupnju obrazovanja i kurikulu. Ustanovili smo da hrvatski udžbenici također predstavljaju mogući izvor poteškoća jer sadrže nedorečene i necjelovite tvrdnje koje se odnose na predznake fizičkih veličina u kinematičkim
jednadžbama. Smatramo da netradicionalni grafički problemi tog tipa potiču aktivan proces učenja i nastavnicima omogućuju prilagodbu učeničkom načinu razmišljanja s ciljem svladavanja opaženih poteškoća.

Ključne riječi

grafički prikaz; konceptualno razumijevanje; kurikul; učeničko/ studentsko rješavanje problema; udžbenici iz fizike

Hrčak ID:

120164

URI

https://hrcak.srce.hr/120164

Datum izdavanja:

26.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.208 *