hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Emina Berbić Kolar ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Marija Matić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (30 KB) str. 158-167 preuzimanja: 435* citiraj
APA 6th Edition
Berbić Kolar, E. i Matić, M. (2013). USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA. Život i škola, LIX (29), 158-167. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121402
MLA 8th Edition
Berbić Kolar, Emina i Marija Matić. "USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 158-167. https://hrcak.srce.hr/121402. Citirano 25.02.2020.
Chicago 17th Edition
Berbić Kolar, Emina i Marija Matić. "USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 158-167. https://hrcak.srce.hr/121402
Harvard
Berbić Kolar, E., i Matić, M. (2013). 'USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA', Život i škola, LIX(29), str. 158-167. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121402 (Datum pristupa: 25.02.2020.)
Vancouver
Berbić Kolar E, Matić M. USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.02.2020.];LIX(29):158-167. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121402
IEEE
E. Berbić Kolar i M. Matić, "USPOREDBA OTVORENOGA I ANALITIČKO-EKSPLIKATIVNOGA SUSTAVA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 158-167, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121402. [Citirano: 25.02.2020.]

Sažetak
U radu se govori o uspješnosti otvorenog i analitičko-eksplikativnog sustava u nastavi hrvatskoga jezika. Cilj je rada usporedba dvaju sustava te utvrđivanje njihove učinkovitosti u obradi i vrjednovanju. Rad prikazuje obradu jedne nastavne jedinice u dvama različitim sustavima. Istraživanje je provedeno u 7.a i 7.b razredu Osnovne škole „Ivan Goran Kovačić“ u Slavonskome Brodu. Odabrana je tema IMENIČKI DODATCI, a nastavna je jedinica glasila ATRIBUT. Učenici su na tom satu trebali prepoznati i definirati atribut izrečen pridjevom, zamjenicom i brojem, imenovati i definirati imenički atribut, te ga naučiti prikladno pisati. U 7.b razredu primijenjen je otvoreni sustav, a u 7.a analitičko-eksplikativni. I jednima i drugima sadržaj je bio zadan. Učenici 7. b razreda mogli su izabrati oblik rada, metode rada, kao i sredstva i pomagala koja su im bila dostupna te način objavljivanja rezultata. U uvodnome dijelu, tj. čitanju nastavne jedinice (čitanje s obilježavanjem) primijenjen je samostalni rad, kasnije rad u paru i skupini. Obrada i prikazivanje rezultata rada u ovome razredu odvijao se u dvosatu. U 7.a odjelu izmjenjivao se frontalni rad s individualnim, od metoda najviše je bio zastupljen heuristički razgovor. Obrada je trajala samo jedan sat. I u jednome i drugome razredu nakon obrade, provedena je anketa s istim pitanjima, a odnosila se na samoprocjenu aktivnosti u radu, zadovoljstvo načinom obrade i razumijevanje zadanog sadržaja. Na drugome satu vrednovano je usvojeno znanje. Analizom rezultata utvrđeno je da su učenici koji su sadržaj obrađivali u otvorenom sustavu bili bolji i uspješniji. Razlog takve spoznaje leži u činjenici da su ti učenici više puta i na različite načine aktivnog učenja i predstavljanja rezultata rada obradili zadani sadržaj. Time je još jednom potvrđena znanstvena činjenica da je aktivnost učenika blisko povezana s kvalitetom usvojenog znanja.

Ključne riječi
otvoreni sustav; analitičko-eksplikativni; hrvatski jezik; učenička aktivnost; kvaliteta poučavanja

Hrčak ID: 121402

URI
https://hrcak.srce.hr/121402

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.184 *