hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU

Irena Krumes Šimunović ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Ivana Blekić

Puni tekst: hrvatski, pdf (250 KB) str. 168-187 preuzimanja: 1.093* citiraj
APA 6th Edition
Krumes Šimunović, I. i Blekić, I. (2013). PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU. Život i škola, LIX (29), 168-187. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121403
MLA 8th Edition
Krumes Šimunović, Irena i Ivana Blekić. "PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 168-187. https://hrcak.srce.hr/121403. Citirano 28.02.2020.
Chicago 17th Edition
Krumes Šimunović, Irena i Ivana Blekić. "PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 168-187. https://hrcak.srce.hr/121403
Harvard
Krumes Šimunović, I., i Blekić, I. (2013). 'PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU', Život i škola, LIX(29), str. 168-187. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121403 (Datum pristupa: 28.02.2020.)
Vancouver
Krumes Šimunović I, Blekić I. PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.02.2020.];LIX(29):168-187. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121403
IEEE
I. Krumes Šimunović i I. Blekić, "PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 168-187, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121403. [Citirano: 28.02.2020.]

Sažetak
U radu se nastoji eksperimentalno istražiti može li se u mlađim razredima osnovne škole pri interpretaciji književnog djela primijeniti nastavni sustav koji odgovara suvremenim potrebama društva. Korelacijsko-integracijski nastavni sustav podrazumijeva drugačiju organizaciju nastave, a počiva na teoriji međupredmetnih veza kojoj je osnova suodnos i prožimanje sadržaja različitih nastavnih predmeta u jedinstvene cjeline, kao i povezivanje ciljeva, zadaća i aktivnosti tih nastavnih predmeta u jednu cjelinu.
Eksperiment s usporednim skupinama proveden je u dva treća razreda iste osnovne škole, a cilj je bio dokazati da je korelacijsko-integracijski sustav učinkovitiji, da učenici pokazuju veće zanimanje za književno djelo i nastavne sadržaje, aktivniji su i brže usvajaju nova znanja. Učenici su imali priliku slušati isti književni sadržaj obrađen u skladu s interpretativno-analitičkim sustavom u kontrolnoj skupini (3.a), a u eksperimentalnoj skupini (3.b) sadržaj prilagođen korelacijsko-integracijskom sustavu. Kvantitativna analiza prikupljenih podataka obje skupine, nakon održanog školskog sata, provedena pomoću ispita znanja, pokazala je da je znanje učenika na razini reprodukcije i primjene neznatno veće u eksperimentalnoj skupini, a zadovoljstvo nastavom i aktivna uloga učenika znatno veća u odnosu na učenike kontrolne skupine.
Istraživanje dokazuje da se književni sadržaji u nastavi Hrvatskoga jezika mogu jednako uspješno usvojiti ako se primijeni korelacijsko-integracijski nastavni sustav kao i to da pozitivni učinci u recepciji književnog djela i aktivnija uloga učenika pružaju velike mogućnosti dinamiziranju i raznovrsnosti nastave Hrvatskoga jezika koja osim izazova za učitelja pruža veliko zadovoljstvo za učenika.

Ključne riječi
korelacijsko-integracijski sustav; nastava književnosti; recepcija književnog djela; metodika književnog odgoja

Hrčak ID: 121403

URI
https://hrcak.srce.hr/121403

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.587 *