Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PREDNOSTI KORELACIJSKO-INTEGRACIJSKOGA SUSTAVA U PRISTUPU KNJIŽEVNOM DJELU

Irena Krumes Šimunović ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Ivana Blekić


Puni tekst: hrvatski pdf 250 Kb

str. 168-187

preuzimanja: 1.944

citiraj


Sažetak

U radu se nastoji eksperimentalno istražiti može li se u mlađim razredima osnovne škole pri interpretaciji književnog djela primijeniti nastavni sustav koji odgovara suvremenim potrebama društva. Korelacijsko-integracijski nastavni sustav podrazumijeva drugačiju organizaciju nastave, a počiva na teoriji međupredmetnih veza kojoj je osnova suodnos i prožimanje sadržaja različitih nastavnih predmeta u jedinstvene cjeline, kao i povezivanje ciljeva, zadaća i aktivnosti tih nastavnih predmeta u jednu cjelinu.
Eksperiment s usporednim skupinama proveden je u dva treća razreda iste osnovne škole, a cilj je bio dokazati da je korelacijsko-integracijski sustav učinkovitiji, da učenici pokazuju veće zanimanje za književno djelo i nastavne sadržaje, aktivniji su i brže usvajaju nova znanja. Učenici su imali priliku slušati isti književni sadržaj obrađen u skladu s interpretativno-analitičkim sustavom u kontrolnoj skupini (3.a), a u eksperimentalnoj skupini (3.b) sadržaj prilagođen korelacijsko-integracijskom sustavu. Kvantitativna analiza prikupljenih podataka obje skupine, nakon održanog školskog sata, provedena pomoću ispita znanja, pokazala je da je znanje učenika na razini reprodukcije i primjene neznatno veće u eksperimentalnoj skupini, a zadovoljstvo nastavom i aktivna uloga učenika znatno veća u odnosu na učenike kontrolne skupine.
Istraživanje dokazuje da se književni sadržaji u nastavi Hrvatskoga jezika mogu jednako uspješno usvojiti ako se primijeni korelacijsko-integracijski nastavni sustav kao i to da pozitivni učinci u recepciji književnog djela i aktivnija uloga učenika pružaju velike mogućnosti dinamiziranju i raznovrsnosti nastave Hrvatskoga jezika koja osim izazova za učitelja pruža veliko zadovoljstvo za učenika.

Ključne riječi

korelacijsko-integracijski sustav; nastava književnosti; recepcija književnog djela; metodika književnog odgoja

Hrčak ID:

121403

URI

https://hrcak.srce.hr/121403

Datum izdavanja:

13.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.825 *