hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE

Damir Purković ; Rilozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za politehniku, Rijeka, Hrvatska
Eugen Ban ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Rijeka, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (164 KB) str. 223-238 preuzimanja: 412* citiraj
APA 6th Edition
Purković, D. i Ban, E. (2013). ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE. Život i škola, LIX (29), 223-238. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121406
MLA 8th Edition
Purković, Damir i Eugen Ban. "ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 223-238. https://hrcak.srce.hr/121406. Citirano 23.02.2020.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir i Eugen Ban. "ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 223-238. https://hrcak.srce.hr/121406
Harvard
Purković, D., i Ban, E. (2013). 'ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE', Život i škola, LIX(29), str. 223-238. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121406 (Datum pristupa: 23.02.2020.)
Vancouver
Purković D, Ban E. ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.02.2020.];LIX(29):223-238. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121406
IEEE
D. Purković i E. Ban, "ODNOS FORMALNIH KVALIFIKACIJA NASTAVNIKA I PERCEPCIJE POSTIGNUĆA U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 223-238, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121406. [Citirano: 23.02.2020.]

Sažetak
Nastava tehničke kulture, kao dio posebnoga tehničkog i informatičkog odgojno-obrazovnog područja, suočena je s problemom nedovoljne i/ili neprihvatljive ostvarenosti ishoda učenja i ciljeva nastave. Problem se često očituje kroz izrazito neobjektivnu i nestručnu percepciju postignuća nastavnika. To za posljedicu ima formalizam u nastavi, neprimjeren odnos učenika, roditelja i javnosti prema tehničkom nastavnom području te, u konačnici, negativno utječe na izbor zanimanja učenika i njegovu daljnju karijeru.
Zbog nedostatka posebno obrazovanih nastavnika za ovo područje, uzroke takvom stanju moguće je pronaći i u utjecaju njihova formalnog obrazovanja na percepciju postignuća, odnosno, utjecaju razine nastavničkih kvalifikacija na pristup evaluaciji postignuća učenika.
U tu svrhu provedeno je istraživanje i analiza formalnoga obrazovanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture, te njihova percepcija razine postignuća učenika. Istraživanjem su obuhvaćene sve formalno stečene kvalifikacije nastavnika i raspodjela ocjena učenika u redovnoj nastavi tehničke kulture u osnovnoj školi.
Analiza podataka indicira značajno različitu percepciju razine postignuća učenika između nastavnika s primarno nastavničkim kvalifikacijama i onih čije nastavničke kvalifikacije nisu rezultat primarno formalnoga akademskog obrazovanja.
Rezultati istraživanja upućuju na nužnost ujednačavanja nastavničkih kompetencija i mehanizama za procjenu razine postignuća učenika. To zahtijeva sustavnu provedbu permanentnoga obrazovanja nastavnika u smislu razvoja nastavničkih kompetencija, uspostavu prihvatljivoga mehanizma za vrjednovanje ishoda učenja, te intenzivnije obrazovanje novih nastavnika u tom nastavnom području.

Ključne riječi
kvalifikacije nastavnika; ishodi učenja; postignuća; tehnička kultura; tehničko obrazovanje

Hrčak ID: 121406

URI
https://hrcak.srce.hr/121406

[engleski] [njemački]

Posjeta: 847 *