hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU

Maja Škrobo ; studentica, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Svijetlana Škrobo ; studentica, Filozofksi fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana Tolić ; studentica,Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (325 KB) str. 357-371 preuzimanja: 718* citiraj
APA 6th Edition
Škrobo, M., Škrobo, S. i Tolić, A. (2013). PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU. Život i škola, LIX (29), 357-371. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121415
MLA 8th Edition
Škrobo, Maja, et al. "PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 357-371. https://hrcak.srce.hr/121415. Citirano 25.02.2020.
Chicago 17th Edition
Škrobo, Maja, Svijetlana Škrobo i Ana Tolić. "PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 357-371. https://hrcak.srce.hr/121415
Harvard
Škrobo, M., Škrobo, S., i Tolić, A. (2013). 'PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU', Život i škola, LIX(29), str. 357-371. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121415 (Datum pristupa: 25.02.2020.)
Vancouver
Škrobo M, Škrobo S, Tolić A. PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.02.2020.];LIX(29):357-371. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121415
IEEE
M. Škrobo, S. Škrobo i A. Tolić, "PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 357-371, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121415. [Citirano: 25.02.2020.]

Sažetak
Priprema djeteta za polazak u školu dulji je proces koji obuhvaća različita područja djetetova razvoja. Tradicionalni pristup pripreme djece i procjene njihove spremnosti za školu naglasak stavlja na ulogu odraslih, u prvom redu odgojitelja, koji su jedini kompetentni za tu zadaću. Osim odgojitelja i roditelja, važnu ulogu pripreme djece za polazak u osnovnu školu imaju učitelji. Važno je naglasiti da se djetetova spremnost za školu stvara tijekom prvih mjeseci školovanja, a ne prije polaska u školu.
Kako bi se upoznali s predškolskom ustanovom i životom djece prije škole, u akademskoj 2010./11. godini studenti 5. godine Učiteljskoga fakulteta u više navrata boravili su u dječjem vrtiću. Hospitirali su kronološki homogenim (predškolskim) i heterogenim skupinama u kojima je raspon kronološke dobi bio od 3 do 7 godina. Studenti su svoju hospitaciju bilježili u unaprijed pripremljenim obrascima koji su sadržavali određena područja promatranja. Analiza bilježaka ukazuje na postojanje problema, točnije nerazumijevanja područja djetetova života u predškolskoj ustanovi, posebice u područjima ustrojstva aktivnosti te ustrojstva interakcije. To ukazuje na postojanje diskontinuiteta u pedagoškoj praksi između predškolske i osnovnoškolske ustanove. Stoga se ovim radom želi uputiti na potrebu mijenjanja aktualnih oblika suradnje odgojitelja i učitelja u smjeru pripreme učitelja i škole za prijem djeteta u osnovnu školu.

Ključne riječi
priprema učitelja; polazak u školu; dijete; interakcija; predškolski programi

Hrčak ID: 121415

URI
https://hrcak.srce.hr/121415

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.375 *