hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU

Julijana Zrno ; Škola za tekstil,kožu i dizajn, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (134 KB) str. 385-396 preuzimanja: 631* citiraj
APA 6th Edition
Zrno, J. (2013). UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU. Život i škola, LIX (29), 385-396. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121525
MLA 8th Edition
Zrno, Julijana. "UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 385-396. https://hrcak.srce.hr/121525. Citirano 21.10.2020.
Chicago 17th Edition
Zrno, Julijana. "UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 385-396. https://hrcak.srce.hr/121525
Harvard
Zrno, J. (2013). 'UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU', Život i škola, LIX(29), str. 385-396. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121525 (Datum pristupa: 21.10.2020.)
Vancouver
Zrno J. UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 21.10.2020.];LIX(29):385-396. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121525
IEEE
J. Zrno, "UKLJUČIVANJE VOLONTERA U NASTAVU", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 385-396, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121525. [Citirano: 21.10.2020.]

Sažetak
Volonterstvo se sve više prepoznaje kao važan čimbenik prinosa razvoju zajednice i jačanju društvenoga kapitala. O tome svjedoči i činjenica da je Europski parlament prihvatio deklaraciju kojom je pozvao Europsku komisiju da 2011. godinu proglasi godinom volontiranja. Volontiranje u nastavi dobrovoljna je aktivnost pojedinaca (najčešće budućih nastavnika) usmjerena dobrobiti zajednice, čime su obuhvaćeni ponajprije učenici s posebnim potrebama, roditelji tih učenika kao neizravni korisnici, nastavnici koji trebaju istodobno provoditi više različitih programa u jednom razredu, škole koje dobivaju bolje rezultate uspješnosti i u konačnici društvo kao cjelina koje dobiva aktivne članove spremne zalagati se u zajednici.
Potreba za volonterima u nastavi pojavila se s uvođenjem inkluzije. Inkluzija dovodi nastavnike u težak položaj jer je ponekad u razredu potrebno izvoditi više različitih programa. Od nastavnika se danas očekuje da svakom učeniku omogući uspješnost, a kada su u pitanju učenici s posebnim potrebama, nastavnici trebaju s njima raditi po prilagođenom programu i imati individualni pristup. Značajnu pomoć u kvaliteti poučavanja predstavlja angažman volontera u nastavnim procesima za koje su potrebne pedagoške kompetencije; to su najčešće apsolventi nastavničkih fakulteta.
Predmet ovoga rada jest razmatranje prinosa volontiranja u nastavi kao dijela civilne misije zalaganja u zajednici. Time se želi naglasiti važnost volontera u nastavi koji predstavlja poveznicu među učenicima, nastavnicima i društvom koji svojim volonterskim angažmanom prinosi provedbi inkluzije i u nastavi i u društvu.
Volonter u funkciji asistenta u nastavi oblik je pružanja podrške i pomoći učenicima u uspješnom učenju te nastavnicima u uspješnom poučavanju. Dobrobit takva volontiranja jest višestruka. Volonterskim aktivnostima budućih nastavnika u nastavi s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama djeci se osigurava potrebna dodatna pomoć, a budući nastavnici stječu iskustva i znanja potrebna za profesionalni rad.
Volonterskim aktivnostima učenici dobivaju potrebnu pomoć u svladavanju poteškoća u učenju. Nastavnici dobivaju suradnike koji im pomažu u izvođenju nastave. Volonteri, odnosno budući nastavnici, stječu iskustva i znanja u stvarnom okruženju i stvarnim situacijama u razredu te završetkom studija postaju kompetentni u svome području jer su tijekom obrazovanja stekli znanja, vještine i iskustva potrebna za nastavnički rad. Škole dobivaju nastavnike koje mogu ispuniti njihova očekivanja u smislu primjene stečenih znanja. Društvo u svom okruženju dobiva aktivne članove koji razvijaju civilne misije zalaganja u zajednici.

Ključne riječi
civilna misija; inkluzivna nastava; zalaganje u zajednici; volontiranje u nastavi

Hrčak ID: 121525

URI
https://hrcak.srce.hr/121525

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.424 *