hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ULOGA SPOLA U RAZVOJU DJEČJIH STAVOVA PREMA UČENICIMA S INVALIDITETOM

Fatbardha Osmanaga ; University of Shkodra

Puni tekst: engleski, pdf (168 KB) str. 405-418 preuzimanja: 548* citiraj
APA 6th Edition
Osmanaga, F. (2013). THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES. Život i škola, LIX (29), 405-418. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121531
MLA 8th Edition
Osmanaga, Fatbardha. "THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 405-418. https://hrcak.srce.hr/121531. Citirano 25.02.2020.
Chicago 17th Edition
Osmanaga, Fatbardha. "THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 405-418. https://hrcak.srce.hr/121531
Harvard
Osmanaga, F. (2013). 'THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES', Život i škola, LIX(29), str. 405-418. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121531 (Datum pristupa: 25.02.2020.)
Vancouver
Osmanaga F. THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.02.2020.];LIX(29):405-418. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121531
IEEE
F. Osmanaga, "THE ROLE OF GENDER IN CHILDREN’S ATTITUDES TOWARDS PUPILS WITH DISABILITIES", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 405-418, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121531. [Citirano: 25.02.2020.]

Sažetak
Inkluzija osoba s invalidetom jedan je od prioriteta države Albanije, kao što je to slučaj i s mnogim zapadnim zemljama. Vrlo važan aspect inkluzije se odnosi na stavove pojedinaca prema invaliditetu. Cilj je rada ispitati stavove učenika prema njihovim vršnjacima s invaliditetom, kao i analizirati utjecaj učeničkog spola na te stavove.
Primjenjena je metodologija koja uključuje istraživačku tehniku anketiranja. Mjerni instrument je CATCH upitnik (Chedoke-McMaster Attitudes Toward Children with Handicaps). Ispunili su ga učenici petog, šestog i sedmog razreda u škola iz gradova smještenih u četiri pokrajne na sjeveru Albanije (Shkodër, Lezhë, Kukës and Dibër). Također je primjenjena i tehnika intervjuiranja s učiteljima javnih škola u koje su integrirani učenici s invaliditetom. S učiteljima su primjenjene i focus grupe. Namjera je bila prikupiti njihovo mišljenje o učeničkim stavovima prema njihovim vršnjacima s invaliditetom i identificirati probleme s kojima se susreću u svojoj nastavi.
Rad nudi određene zaključke i preporuke. Učenički stav prema njihovim vršnjacima s invaliditetom je pozitivan, ali još postoji mnogo prostora za pomak. Afektivne i ponašajne sastavnice učeničkog stava prema njihovim vršnjacima s invaliditetom su poželjne, što nije slučaj s kognitivnim sastavnicama stava. Spol utječe na njihove statove općenito, te na afektivne i ponašajne sastavnice stavova prema njihovim vršnjacima s invaliditetom. Učenice imaju pozitiviniji stav prema svojim vršnjacima s invaliditetom nego učenici. Djevojčice također imaju prosječno višu vrijednost u afektivnim i ponašajnim sastavnicama stavova nego što je prosječna vrijednost u dječaka.
Nužno je razmotriti određene preporuke kako bi se proces inkluzivnoga obrazovanja u potpunosti provodio. Kada se radi o uvjetima neophodnim za provođenje inkluzivnoga obrazovanja, potrebno je promicatiti pozitivne stavove učenika prema njihovim vršnjacima s invaliditetom. Isto je tako potrebno uključivati učitelje u proces kategorizacije invaliditeta i smanjiti broj učenika u razredima u kojima su integrirani učenici s invaliditetom, osigurati potrporu učiteljima koji s njima rade i opremiti školu, osmisliti individualne obrazovne planove za učenike s invaliditetom i povećati svijest roditelja o nužnosti integracije učenike s invaliditetom u škole.

Ključne riječi
stav; spol; invaliditet; CATCH test

Hrčak ID: 121531

URI
https://hrcak.srce.hr/121531

[engleski] [njemački]

Posjeta: 935 *