hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI

Josip Lepeš ; Učiteljski fakultet na mađarskom jeziku, Subotica, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (151 KB) str. 419-433 preuzimanja: 579* citiraj
APA 6th Edition
Lepeš, J. (2013). MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI. Život i škola, LIX (29), 419-433. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121532
MLA 8th Edition
Lepeš, Josip. "MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 419-433. https://hrcak.srce.hr/121532. Citirano 23.02.2020.
Chicago 17th Edition
Lepeš, Josip. "MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 419-433. https://hrcak.srce.hr/121532
Harvard
Lepeš, J. (2013). 'MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI', Život i škola, LIX(29), str. 419-433. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121532 (Datum pristupa: 23.02.2020.)
Vancouver
Lepeš J. MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.02.2020.];LIX(29):419-433. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121532
IEEE
J. Lepeš, "MJESTO I ULOGA INTEGRACIJE U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U VOJVODINI", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 419-433, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121532. [Citirano: 23.02.2020.]

Sažetak
Odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama dobiva sve značajniju ulogu u školama Vojvodine. Sasvim je logično da u ovom procesu pripadne značajna uloga i nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Tražimo odgovore na pitanja koliko se u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture koriste zakonske mogućnosti koje se odnose na učenike s posebnim potrebama i u kojoj mjeri se ostvaruje integracija u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u školama Vojvodine. Važno je upoznati rezultate istraživanja koja se odnose na integriranu odgojno-obrazovnu djelatnost i vidjeti značaj istraživačkih rezultata. Svako dijete s teškoćom ima pravo na dostojan život i uvjete u kojima će se razvijati sukladno svojim mogućnostima. Sukladno tome, ima pravo ravnopravno sa svojim vršnjacima sudjelovati u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i usvojiti motorička znanja najbolje što može. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi razlike između razina motoričkih sposobnosti učenika s posebnim potrebama mlađe školske dobi i učenika bez teškoća u razvoju iste dobi te u kojim su nastavnim cjelinama one najviše, a u kojima najniže. Oslanjajući se na opću pedagogiju treba stvoriti preporuke i za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture u školama za djecu s posebnim potrebama. Mogućnost sudjelovanja u odgoju i obrazovanju kao i različite mogućnosit za bavljenje športom razlikuju se od države do države.
Danas je nedvojbeno da tjelesna i zdravstvena kultura kao i šport zauzimaju središnje mjesto u životu djece s posebnim potrebama. Žalosno je da u Vojvodini šport osoba s posebnim potrebama kao i pedagogija prihvaćanja još nije dovoljno prihvaćen od učitelja kao ni od profesora tjelesne i zdravstvene kulture, iako je poznato da se povećava potreba i brzo rješavanje toga pitanja.
Zadatak istraživanja je utvrditi razine motoričkih sposobnosti kod prethodno navedenih učenika. Na uzorku od 28 učenika s posebnim potrebama i 57 učenika bez smetnji u razvoju iz osnovnih škola Vojvodine postavljena je hipoteza prema kojoj su razine motoričkih sposobnosti učenika bez smetnji u razvoju više od razina istih znanja učenika s posebnim potrebama.
Važno je istaknuti da smo pronašli značajne razlike u korist djece bez smetnji u razvoju izuzev dva testa gdje su bolje rezultate postigla djeca s posebnim potrebama. Za obje populacije nastava tjelesne i zdravstvene kulture izvodi se prema sličnom programu, ali se mora istaknuti da razvijanje motoričkih sposobnosti kod učenika s posebnim potrebama zahtijeva poseban program.

Ključne riječi
tjelesna i zdravstvena kultura; integracija; Vojvodina

Hrčak ID: 121532

URI
https://hrcak.srce.hr/121532

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.040 *