hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Zvonimir Tomac ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Mara Šumanović ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Dražen Rastovski ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (175 KB) str. 463-477 preuzimanja: 580* citiraj
APA 6th Edition
Tomac, Z., Šumanović, M. i Rastovski, D. (2013). TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola, LIX (29), 463-477. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121536
MLA 8th Edition
Tomac, Zvonimir, et al. "TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 463-477. https://hrcak.srce.hr/121536. Citirano 23.02.2020.
Chicago 17th Edition
Tomac, Zvonimir, Mara Šumanović i Dražen Rastovski. "TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 463-477. https://hrcak.srce.hr/121536
Harvard
Tomac, Z., Šumanović, M., i Rastovski, D. (2013). 'TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE', Život i škola, LIX(29), str. 463-477. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121536 (Datum pristupa: 23.02.2020.)
Vancouver
Tomac Z, Šumanović M, Rastovski D. TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.02.2020.];LIX(29):463-477. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121536
IEEE
Z. Tomac, M. Šumanović i D. Rastovski, "TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 463-477, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121536. [Citirano: 23.02.2020.]

Sažetak
Osnovni je cilj istraživanja bio utvrditi percepcije učenika osmih razreda prema predmetu Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi. Uzorak ispitanika obuhvatio je 314 učenika (154 učenika i 160 učenica) osmih razreda osnovnih škola u Osijeku, Hrvatska. Sastavljen je instrument – upitnik zadovoljavajuće pouzdan koji je s dvanaest čestica procijenio percepcije predmeta u obilježjima: zanimljivost,razumljivost, težina, korisnost za sadašnji život, važnost za budući život te omiljenost predmeta. U obradi se koristila deskriptivna statistika, faktorska analiza, analiza varijance ANOVA te post hoc analiza.
Rezultati pokazuju kako većina učenika voli predmet zato što je lak, zanimljiv, razumljiv i koristan za njihov sadašnji život. Na nastavi se osjećaju sigurnima i zadatke obavljaju s lakoćom. Trećina učenika ne prepoznaje vrijednost predmeta za budućnost, koji im i nije najomiljeniji, ne žele ga više od dva puta tjedno, i na nastavi se pretjerano ne trude. Faktorskom je analizom dobivena jedna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Dobivena je dimenzija poslužila kao varijabla pomoću koje su utvrđene razlike u percepcijama učenika podijeljenih u kategorije kriterijskih varijabli. Utvrđene su razlike u percepcijama učenika. Izrazito pozitivna mišljenja imaju dječaci te učenici koji su tjelesno aktivniji. Slabija je omiljenost dobivena kod djevojčica te kod učenika čiji su omiljeni predmeti matematika i strani jezik.

Ključne riječi
osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; učeničke percepcije

Hrčak ID: 121536

URI
https://hrcak.srce.hr/121536

[engleski] [njemački]

Posjeta: 922 *