Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MEDIJSKO (SAMO)PREDSTAVLJANJE CRKVE U HRVATSKOJ JAVNOSTI

Anton Šuljić ; Kršćanska sadašnjost, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 213 Kb

str. 495-510

preuzimanja: 550

citiraj


Sažetak

Na početku ću citirati poruku pape Benedikta XVI. za Dan sredstava društvenog priopćivanja koji se tradicionalno slavi 7. vazmene nedjelje, što ove godine pada 16. svibnja. Papa se inače tom prigodom obraća široj zajednici, posebice onima koji su zaduženi za rad u medijima, no ove se godine izričito obraća svećenicima naslovljujući svoju poruku: „Svećenik i pastoral u digitalnom svijetu: novi mediji u službi Riječi“. On odmah na početku dodaje kako se ta tema zgodno „uklapa u crkvenu proslavu Svećeničke godine“ budući da u prvi plan stavlja razmišljanje o širokom i osjetljivom pastoralnom polju komunikacije i digitalnog svijeta, u kojem se svećeniku pružaju nove mogućnosti ostvarivanja vlastitoga služenja Riječi i vršenja službe Riječi“. No, i sam Papa primjećuje kako se uvjeti navješćivanja Radosne vijesti u suvremenome svijetu vrlo brzo mijenjaju što sa sobom može povlačiti i stanovitu opasnost da se zadržimo na samo ponečemu od svih mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju. Kaže: „(…) širenje multimedijskih komunikacija i raznolikost 'izbornika opcija' iste te komunikacije mogu za sobom povlačiti opasnost da pomislimo kako je dovoljno jednostavno biti prisutan na webu i pogrešno ga smatrati isključivo prostorom koji je potrebno ispuniti. Od prezbitera se, naprotiv, s pravom traži sposobnost da bude prisutan u digitalnom svijetu u stalnoj vjernosti evanđeoskoj poruci, kako bi izvršio svoju ulogu voditelja zajednica koje se danas sve češće izražavaju mnogim 'glasovima' koje pruža digitalni svijet. Pozvani su zato u naviještanju evanđelje koristiti se ne samo tradicionalnim, već i novim audio-vizualnim sredstvima (fotografija, video, animacije, blog, web stranice), koja mogu otvoriti nove, šire vidike za uspostavu dijaloga s drugima i biti korisna sredstva također za evangelizaciju i katehezu“. A gdje smo mi? Da bismo odgovorili na to pitanje potrebno je samo letimično baciti pogled unatrag, na okruženje i na neke zakonitosti te se otuda, kao u nekoj retrospektivi, promotriti da bismo se bolje i vidjeli i shvatili.

Ključne riječi

Crkva; mediji; predstavljanje; javnost

Hrčak ID:

121843

URI

https://hrcak.srce.hr/121843

Datum izdavanja:

21.1.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.312 *