Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KOMUNIKACIJSKO USKLAĐIVANJE POSLOVNOG I OBITELJSKOG ŽIVOTA; UTJECAJ NA MAJČINSTVO

Zdenka Damjanić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 524 Kb

str. 30-46

preuzimanja: 1.521

citiraj


Sažetak

Usklađivanje poslovnog i obiteljskog života važan je čimbenik koji utječe na model obitelji koji preferiraju zaposlene žene u Hrvatskoj. Dvohraniteljski model obitelji danas je norma u većini razvijenih zemalja. Cilj ovog rada je ispitati vrijednosti obiteljskog i poslovnog života i ustanoviti kakav model obitelji preferiraju studentice Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Iz anketnog istraživanja na uzorku od 420 studentica Ekonomskog fakulteta svih godina, statističkim tehnikama ispitali smo preferirane oblike obitelji i stavove studentica o preferencijama koje imaju na tržištu rada. Rezultati pokazuju da među ispitanim studenticama velika većina preferira model dvaju hranitelja u obitelji gdje oba roditelja rade plaćeni posao izvan kućanstva. Također, 40% studentica smatra da je optimalno imati dvoje djece i posao s punim radnim vremenom, dok 30% smatra da je optimalno imati jedno dijete. Za ostvarenje uspješne karijere 30% studentica smatra da je poželjno jedno dijete, 37% dvoje djece, a da broj djece nije bitan smatra 29% studentica. Interesantno je da za ostvarenje uspješnog obiteljskog života svega 4% smatra da je dovoljno jedno dijete što govori o njihovoj spremnosti da ostvare majčinstvo sa dvoje ili više djece. Indikativno je da se oko 30% ispitanica odriče rada izvan kuće kako bi odgajalo djecu. 95% studentica želi karijeru i plaćeni posao iako ima djecu što govori da je opredjeljenje budućih ekonomistica u usklađivanju poslovnog i obiteljskog života.

Ključne riječi

usklađivanje poslovnog i privatnog života; zaposlene žene; studentice

Hrčak ID:

122439

URI

https://hrcak.srce.hr/122439

Datum izdavanja:

30.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.837 *