Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA

Tomislav Košta ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Rea Desnica


Puni tekst: hrvatski doc 128 Kb

str. 27-37

preuzimanja: 1.534

citiraj


Sažetak

Razdoblje nakon Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i Sloveniji je vrlo značajno u pogledu razvoja školstva, a posebno nastave glazbe i općenito glazbeno-pedagoške struke. Novi školski sustav i obvezatna osmogodišnja osnovna škola stvaraju povoljnu klimu za prodor novih ideja važnih za razvoj metodike nastave glazbe.
U ovom radu prikazujemo glavne karakteristike metodičkih sustava najznačajnijih glazbenih pedagoga tog vremena; analiziramo u kolikoj su mjeri i na koji način njihovi koncepti glazbenog odgoja utjecali na rad hrvatskih i slovenskih glazbenih pedagoga te na razvoj glazbeno-pedagoške struke u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća. Ideje nekih od navedenih glazbenih pedagoga su uspješno implementirane u nastavu glazbe, a neke ideje jednostavno nisu naišle na plodno tlo. Nijedan od navedenih metodičkih sustava nije zaživio kao zaseban koncept već se samo neki elementi koriste u nastavi glazbe, kao npr. Orffov instrumentarij.

Ključne riječi

glazbena pedagogija; nastava glazbe; Carl Orff; Zoltán Kodály; Emile Jaques-Dalcroze

Hrčak ID:

122638

URI

https://hrcak.srce.hr/122638

Datum izdavanja:

10.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.584 *