hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA

Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Kristina Brzoja

Puni tekst: hrvatski, doc (182 KB) str. 141-153 preuzimanja: 3.315* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. i Brzoja, K. (2013). PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA. Magistra Iadertina, 8. (1.), 141-153. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/122647
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana i Kristina Brzoja. "PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA." Magistra Iadertina, vol. 8., br. 1., 2013, str. 141-153. https://hrcak.srce.hr/122647. Citirano 18.10.2019.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana i Kristina Brzoja. "PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA." Magistra Iadertina 8., br. 1. (2013): 141-153. https://hrcak.srce.hr/122647
Harvard
Zrilić, S., i Brzoja, K. (2013). 'PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA', Magistra Iadertina, 8.(1.), str. 141-153. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/122647 (Datum pristupa: 18.10.2019.)
Vancouver
Zrilić S, Brzoja K. PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA. Magistra Iadertina [Internet]. 2013 [pristupljeno 18.10.2019.];8.(1.):141-153. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122647
IEEE
S. Zrilić i K. Brzoja, "PROMJENE U PRISTUPIMA ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA", Magistra Iadertina, vol.8., br. 1., str. 141-153, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122647. [Citirano: 18.10.2019.]

Sažetak
Odnos prema djeci s teškoćama, posebice njihovu obrazovanju, mijenjao se kroz povijest, a ovisio je o brojnim faktorima: političkim, socijalnim, kulturnim, ekonomskim ili bilo kojim drugim uvjetima u kojem se određeno društvo našlo. Segregacijska praksa, koja se bavi razdvajanjem ljudi na osnovi različitih kriterija, koji se u pravilu kose s načelima ljudskih prava i sloboda te filozofija prošlosti u Americi i Europi imale su odlučujući utjecaj na položaj djece s teškoćama, odnos škole i društva u cjelini. Ondašnje mišljenje da se osobama s teškoćama može pomoći u odvojenom okruženju, izolirano od ostatka društva, dodatno je pospiješilo socijalne stigme, odbojnost, klasifikacije i netoleranciju. Hrvatski nacionalni okvirni kurikul svim učenicima osigurava jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno – obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima zajedno s vršnjacima, čineći temelj za izradu individualiziranog kurikula. Tako izgrađeni kurikul nastave daje pretpostavku da učenici mogu razvijati svoje vlastite potencijale u skladu s vlastitim pretpostavkama za učenje (od kognitivnih, afektivnih, motivacijskih do socijalnih).U radu su prikazane promjene kroz povijest u odnosu prema djeci s teškoćama, te elaborirani neki odgovori učitelja i studenata učiteljskog studija u sklopu istraživanja diplomskog rada. Iako je od početaka inkluzijskog odgoja i obrazovanja prošlo skoro pola stoljeća, činjenica je da još uvijek treba raditi na novim modelima školovanja i obrazovanja učitelja, jer oni koji su danas u praksi, još uvijek se osjećaju nekompetentni. Studenti se osjećaju kompetentniji čemu pridonose novi obvezatni i izborni kolegiji na studijima za učitelje.

Ključne riječi
djeca i učenici s teškoćama; odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama; kompetencije učitelja; promjene u pristupima odgoju i obrazovanju; inkluzija

Hrčak ID: 122647

URI
https://hrcak.srce.hr/122647

[engleski]

Posjeta: 5.394 *