hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu

Barbara Kalebić Maglica

Puni tekst: hrvatski, pdf (254 KB) str. 7-24 preuzimanja: 4.383* citiraj
APA 6th Edition
Kalebić Maglica, B. (2006). Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu. Psihologijske teme, 15 (1), 7-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/11830
MLA 8th Edition
Kalebić Maglica, Barbara. "Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu." Psihologijske teme, vol. 15, br. 1, 2006, str. 7-24. https://hrcak.srce.hr/11830. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Kalebić Maglica, Barbara. "Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu." Psihologijske teme 15, br. 1 (2006): 7-24. https://hrcak.srce.hr/11830
Harvard
Kalebić Maglica, B. (2006). 'Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu', Psihologijske teme, 15(1), str. 7-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/11830 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Kalebić Maglica B. Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu. Psihologijske teme [Internet]. 2006 [pristupljeno 20.09.2021.];15(1):7-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11830
IEEE
B. Kalebić Maglica, "Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu", Psihologijske teme, vol.15, br. 1, str. 7-24, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11830. [Citirano: 20.09.2021.]

Sažetak
U razdoblju se adolescencije mladi ljudi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim područjima svog života i stoga je za njih jako važno efikasno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima.
Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom.
Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri izbjegavaju. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje.

Ključne riječi
adolescencija; suočavanje; spolne i dobne razlike u suočavanju; stres vezan uz školu

Hrčak ID: 11830

URI
https://hrcak.srce.hr/11830

[engleski]

Posjeta: 7.004 *