Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu

Barbara Kalebić Maglica


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 7-24

preuzimanja: 5.114

citiraj


Sažetak

U razdoblju se adolescencije mladi ljudi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim područjima svog života i stoga je za njih jako važno efikasno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima.
Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom.
Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri izbjegavaju. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje.

Ključne riječi

adolescencija; suočavanje; spolne i dobne razlike u suočavanju; stres vezan uz školu

Hrčak ID:

11830

URI

https://hrcak.srce.hr/11830

Datum izdavanja:

1.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.677 *