hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja

Darko Lončarić

Puni tekst: hrvatski, pdf (400 KB) str. 25-58 preuzimanja: 2.727* citiraj
APA 6th Edition
Lončarić, D. (2006). Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja. Psihologijske teme, 15 (1), 25-58. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/11831
MLA 8th Edition
Lončarić, Darko. "Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja." Psihologijske teme, vol. 15, br. 1, 2006, str. 25-58. https://hrcak.srce.hr/11831. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Lončarić, Darko. "Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja." Psihologijske teme 15, br. 1 (2006): 25-58. https://hrcak.srce.hr/11831
Harvard
Lončarić, D. (2006). 'Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja', Psihologijske teme, 15(1), str. 25-58. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/11831 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Lončarić D. Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja. Psihologijske teme [Internet]. 2006 [pristupljeno 28.09.2021.];15(1):25-58. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11831
IEEE
D. Lončarić, "Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja", Psihologijske teme, vol.15, br. 1, str. 25-58, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11831. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnoga stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da različiti modeli stresa i suočavanja nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja provedena na djeci i adolescentima nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja (poput stabilnosti faktorske strukture upitnika).
Osnovni su zadaci provedenoga istraživanja bili: konstruirati usporedive skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom, utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture skala i provjeriti stupanj povezanosti strategija suočavanja u navedenim stresnim situacijama.
U svim su fazama istraživanja (predistraživanje, konstrukcija skala i istraživanje stabilnosti suočavanja) sudjelovale učenice (N=702) i učenici (N=761) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i rezultata skala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na izvor i rješavanje problema. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.

Ključne riječi
stres; suočavanje; loša ocjena; interpersonalni sukob

Hrčak ID: 11831

URI
https://hrcak.srce.hr/11831

[engleski]

Posjeta: 4.050 *