hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?

Ingrid Brdar
Sanja Bakarčić

Puni tekst: hrvatski, pdf (265 KB) str. 129-150 preuzimanja: 6.848* citiraj
APA 6th Edition
Brdar, I. i Bakarčić, S. (2006). Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?. Psihologijske teme, 15 (1), 129-150. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/11835
MLA 8th Edition
Brdar, Ingrid i Sanja Bakarčić. "Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?." Psihologijske teme, vol. 15, br. 1, 2006, str. 129-150. https://hrcak.srce.hr/11835. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Brdar, Ingrid i Sanja Bakarčić. "Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?." Psihologijske teme 15, br. 1 (2006): 129-150. https://hrcak.srce.hr/11835
Harvard
Brdar, I., i Bakarčić, S. (2006). 'Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?', Psihologijske teme, 15(1), str. 129-150. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/11835 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Brdar I, Bakarčić S. Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?. Psihologijske teme [Internet]. 2006 [pristupljeno 27.09.2021.];15(1):129-150. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11835
IEEE
I. Brdar i S. Bakarčić, "Suočavanje s neuspjehom u školi: koliko su važni emocionalna kompetentnost, osobine ličnosti i ciljna orijentacija u učenju?", Psihologijske teme, vol.15, br. 1, str. 129-150, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11835. [Citirano: 27.09.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitati kako se pomoću dobi i spola, nekih osobina ličnosti, mjera emocionalne kompetencije, ciljne motivacije, školskog uspjeha i kognitivne procjene stresa može predvidjeti upotreba emocijama i problemu usmjerenih strategija suočavanja adolescenata u situaciji školskog neuspjeha. Postavljene su hipoteze da se emocijama usmjereno suočavanje može bolje prognozirati na temelju varijabla ličnosti i emocionalne kompetentnosti, a problemu usmjereno suočavanje na temelju dobi, školskog uspjeha i motivacije ispitanika.
U ispitivanju je sudjelovalo 534 učenika gimnazija (294 djevojaka i 240 mladića) od 14 do 19 godina. Šest grupa prediktora (godine i spol, osobine ličnosti, emocionalna kompetentnost, ciljna orijentacija, školski uspjeh i kognitivna procjena) objasnilo je ukupno 44% varijance emocijama usmjerenog suočavanja, a osobine ličnosti su najbolja grupa prediktora. Istih šest grupa prediktora objasnilo je ukupno 41% varijance problemu usmjerenog suočavanja, a najveći udio imaju varijable spol i dob.
Potvrđene su postavljene hipoteze. Osobine ličnosti i emocionalna kompetentnost zajedno objašnjavaju 35% varijance emocijama usmjerenog suočavanja (kod problemu usmjerenog suočavanja 9%). Dob, ciljna orijentacija i školski uspjeh objašnjavaju 21% varijance problemu usmjerenog suočavanja (kod emocijama usmjerenog suočavanja 8%).

Ključne riječi
suočavanje sa stresom; emocionalna kompetentnost; orijentacija na učenje; optimizam; neuroticizam

Hrčak ID: 11835

URI
https://hrcak.srce.hr/11835

[engleski]

Posjeta: 10.448 *