hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju

Barbara Rončević

Puni tekst: hrvatski, pdf (298 KB) str. 55-77 preuzimanja: 4.460* citiraj
APA 6th Edition
Rončević, B. (2005). Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju. Psihologijske teme, 14. (2.), 55-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/11841
MLA 8th Edition
Rončević, Barbara. "Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju." Psihologijske teme, vol. 14., br. 2., 2005, str. 55-77. https://hrcak.srce.hr/11841. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Rončević, Barbara. "Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju." Psihologijske teme 14., br. 2. (2005): 55-77. https://hrcak.srce.hr/11841
Harvard
Rončević, B. (2005). 'Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju', Psihologijske teme, 14.(2.), str. 55-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/11841 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Rončević B. Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju. Psihologijske teme [Internet]. 2005 [pristupljeno 22.10.2021.];14.(2.):55-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11841
IEEE
B. Rončević, "Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju", Psihologijske teme, vol.14., br. 2., str. 55-77, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11841. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Čitanje je kompleksna vještina koja zahtjeva usklađivanje niza kognitivnih procesa, a adekvatno usvojena vještina čitanja nužna je za uspješno usvajanje znanja na svim obrazovnim razinama. U ovom se radu daje pregled čimbenika koji mogu biti potencijalni uzročnici individualnih razlika u razumijevanju pri čitanju, od pokreta očiju pri čitanju, preko procesa uključenih u prepoznavanje riječi, poput dekodiranja i leksičkog pristupa, do procesa ključnih za jezično razumijevanje, koji nadilaze razinu riječi. Također se razmatra uloga resursa koji su uključeni u različite komponentne procese, poput radnog pamćenja, bogatstva rječnika i znanja. Dok učinkovitost procesa koji su uključeni u prepoznavanje riječi igra važnu ulogu u uspješnosti razumijevanja pri čitanju u prvih nekoliko godina učenja čitanja, kasnije mnogo veću ulogu u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju pri čitanju imaju viši procesi, poput korištenja metakognitivnih strategija pri čitanju. Raspon radnog pamćenja te bogatstvo rječnika i znanja predstavljaju važne čimbenike u objašnjenju varijabiliteta u uspješnosti razumijevanja pri čitanju, bez obzira radi li se o čitačima-početnicima ili vještim čitačima.

Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; individualne razlike

Hrčak ID: 11841

URI
https://hrcak.srce.hr/11841

[engleski]

Posjeta: 5.794 *