hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice

Mehdi Mahmoodi-k ; Department of Mechanical Engineering, Parand Branch, Islamic Azad University, Parand, Iran
Iraj Davoodabadi ; Scholl of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran
Vinko Višnjić ; University Nord, University Centre Varaždin, 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Croatia
Amir Afkar ; Faculty of Electrical, Mechanical and Construction Engineering, Department of Automotive Engineering, Standard Research Institute (SRI), Karaj, P. O. Box 31745-139, Iran

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 599-608 preuzimanja: 3.384* citiraj
APA 6th Edition
Mahmoodi-k, M., Davoodabadi, I., Višnjić, V. i Afkar, A. (2014). Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice. Tehnički vjesnik, 21 (3), 599-608. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/123333
MLA 8th Edition
Mahmoodi-k, Mehdi, et al. "Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice." Tehnički vjesnik, vol. 21, br. 3, 2014, str. 599-608. https://hrcak.srce.hr/123333. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mahmoodi-k, Mehdi, Iraj Davoodabadi, Vinko Višnjić i Amir Afkar. "Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice." Tehnički vjesnik 21, br. 3 (2014): 599-608. https://hrcak.srce.hr/123333
Harvard
Mahmoodi-k, M., et al. (2014). 'Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice', Tehnički vjesnik, 21(3), str. 599-608. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/123333 (Datum pristupa: 25.10.2020.)
Vancouver
Mahmoodi-k M, Davoodabadi I, Višnjić V, Afkar A. Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice. Tehnički vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 25.10.2020.];21(3):599-608. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123333
IEEE
M. Mahmoodi-k, I. Davoodabadi, V. Višnjić i A. Afkar, "Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice", Tehnički vjesnik, vol.21, br. 3, str. 599-608, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123333. [Citirano: 25.10.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 599-608 preuzimanja: 5.116* citiraj
APA 6th Edition
Mahmoodi-k, M., Davoodabadi, I., Višnjić, V. i Afkar, A. (2014). Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis. Tehnički vjesnik, 21 (3), 599-608. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/123333
MLA 8th Edition
Mahmoodi-k, Mehdi, et al. "Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis." Tehnički vjesnik, vol. 21, br. 3, 2014, str. 599-608. https://hrcak.srce.hr/123333. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mahmoodi-k, Mehdi, Iraj Davoodabadi, Vinko Višnjić i Amir Afkar. "Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis." Tehnički vjesnik 21, br. 3 (2014): 599-608. https://hrcak.srce.hr/123333
Harvard
Mahmoodi-k, M., et al. (2014). 'Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis', Tehnički vjesnik, 21(3), str. 599-608. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/123333 (Datum pristupa: 25.10.2020.)
Vancouver
Mahmoodi-k M, Davoodabadi I, Višnjić V, Afkar A. Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis. Tehnički vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 25.10.2020.];21(3):599-608. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123333
IEEE
M. Mahmoodi-k, I. Davoodabadi, V. Višnjić i A. Afkar, "Stress and dynamic analysis of optimized trailer chassis", Tehnički vjesnik, vol.21, br. 3, str. 599-608, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123333. [Citirano: 25.10.2020.]

Sažetak
Članak se bavi dinamičkom i analizom naprezanja lančane sheme šasije kamiona. Najprije se, kako bi se konstruirala šasija najmanje težine, odabiru vrsta materijala i profili poprečnog presjeka šasije u skladu s maksimalnim normalnim naprezanjem i teorijama maksimalne deformacije. Zatim je provedena analiza naprezanja šasije kamiona primjenom ABAQUS softvera u svrhu određivanja maksimalnog poprečnog progiba i raspodjele naprezanja. Rezultati pokazuju da su U-profili dovoljni za smanjenje težine koja može izdržati opterećenja. U sljedećem su koraku razmatrana vibracijska svojstva šasije, što je od velike važnosti za određivanje prirodnih frekvencija konstrukcije. U tu se svrhu provela modalna analiza metodom konačnih elemenata pomoću ANSYS softvera te su određene prirodne frekvencije i oblici vibriranja. U završnom se stupnju dinamički model vozila iskoristio za usporedbu dinamičkih parametara vozila i voznih karakteristika kod optimalizirane i neoptimalizirane šasije. Rezultati simulacije su pokazali da optimalizirana šasija povećava stabilnost kod ljuljanja i poboljšava uvjete u vožnji. Također, da bi se izbjeglo poklapanje frekvencije pobude (ekscitacije) s prirodnom frekvencijom šasije, prirodne frekvencije i oblici vibriranja analizirali su se uz promjene uvjeta opterećenja.

Ključne riječi
analiza vibracija; dinamička analiza; konačni element; šasija kamiona; vožnja i rukovanje

Hrčak ID: 123333

URI
https://hrcak.srce.hr/123333

[engleski]

Posjeta: 9.217 *