hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Dvostruki standardi u procjenama neetičnog ponašanja potrošača i poslovnih subjekata

Mindaugas Sinkevičius ; University of Management and Economics, Lithuania
Justina Gineikienė ; Vilnius University, Lithuania
Maik Huettinger ; University of Management and Economics, Lithuania
Benas Adomavičius ; University of Management and Economics, Lithuania

Puni tekst: engleski, pdf (153 KB) str. 45-57 preuzimanja: 732* citiraj
APA 6th Edition
Sinkevičius, M., Gineikienė, J., Huettinger, M. i Adomavičius, B. (2014). Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior. Market-Tržište, 26 (1), 45-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/123368
MLA 8th Edition
Sinkevičius, Mindaugas, et al. "Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior." Market-Tržište, vol. 26, br. 1, 2014, str. 45-57. https://hrcak.srce.hr/123368. Citirano 20.01.2021.
Chicago 17th Edition
Sinkevičius, Mindaugas, Justina Gineikienė, Maik Huettinger i Benas Adomavičius. "Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior." Market-Tržište 26, br. 1 (2014): 45-57. https://hrcak.srce.hr/123368
Harvard
Sinkevičius, M., et al. (2014). 'Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior', Market-Tržište, 26(1), str. 45-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/123368 (Datum pristupa: 20.01.2021.)
Vancouver
Sinkevičius M, Gineikienė J, Huettinger M, Adomavičius B. Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior. Market-Tržište [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.01.2021.];26(1):45-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123368
IEEE
M. Sinkevičius, J. Gineikienė, M. Huettinger i B. Adomavičius, "Double Standards in the Judgment of Consumer versus Business Unethical Behavior", Market-Tržište, vol.26, br. 1, str. 45-57, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/123368. [Citirano: 20.01.2021.]

Sažetak
Dvostruki standardi prema kojima pojedinci pokazuju veću razinu tolerancije prema etički upitnim postupcima potrošača nego prema sličnim postupcima u poslovnim svijetu istraživani su u nekoliko radova (npr. De Bock, Vermeir i Van Kenhove, 2013.; De Bock i Van Kenhove, 2011.; Vermeir i Van Kenhove,, 2008.; DePaulo, 1987.). No nepodudarnost percepcija o korporativnom etičkom ponašanju poduzeća i potrošača rijetko se procjenjivala iz perspektive individualnih razlika među potrošačima. Svrha ovog rada jest istražiti individualne razlike (optimistični u odnosu na pesimistične stavove o poslovanju) u etičkom prosuđivanju etički upitnog ponašanja poslovnih subjekata nasuprot takvom ponašanju potrošača. Drugim riječima, istražujemo jesu li potrošači pozitivnijeg stava prema poslovanju manje kritični prema neetičkim postupcima poduzeća u odnosu na takve, neetične postupke potrošača. U radu uspoređujemo razinu optimizma prema poslovanju sa stavovima prema poslovnoj etici (korištenjem ljestvice Percipirana uloga etike i društvene odgovornosti - PRESPOR čiji su autori Singhapakdi, Vitell, Rallapalli i Kraft,1996.), i stavove prema etici potrošača (korištenjem ljestvice Etike potrošača - CES autora Vittellija i Muncyja ,1992.). Rezultati istraživanja pokazuju da su pojedinci optimističnih stavova prema poslovanju manje skloni korištenju dvostrukih standarda po pitanju (ne)etičnog ponašanja potrošača u usporedbi s (ne)etičnim postupcima poduzeća. Navode se ograničenja istraživanja i preporuke za buduća istraživanja.

Ključne riječi
potrošačka etika; poslovna etika; dvostruki standardi

Hrčak ID: 123368

URI
https://hrcak.srce.hr/123368

[engleski]

Posjeta: 1.131 *