Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol51no101

Nematerijalna maritimna baština: pedagogija funkcionalnog očuvanja

James Bender ; Department of Philosophy, University of Split Adriatic Maritime Institute


Puni tekst: engleski pdf 992 Kb

str. 7-27

preuzimanja: 772

citiraj


Sažetak

Tradicijski brod na jedra sugestivan je i bezvremeni simbol podjednako za ljude s mora i kopna. U Hrvatskoj su povijesni ribarski brod, brod za prijevoz tereta i druge vrste brodova važni podsjetnici na povezanost ljudi s morem. U pomorskim, otočkim i priobalnim zajednicama ta je povezanost naročito snažna, a brod je često i više od simbola: on je sredstvo kojim se kulturna baština prenosi mlađim generacijama. Poznavanje lokalnoga životnog prostora tijekom stoljeća dovodilo je do inovacija u dizajnu brodova, u skladu s posebnim životnim uvjetima i funkcijama samog broda (ribarenje ili prijevoz tereta). Smještaj broda u luci i njegov radni kontekst oblikuju praktično i kulturno “mjesto”, gdje funkcionalne uloge broda postaju načinima za prenošenje nematerijalnoga znanja o njegovu dizajnu i upotrebi. Oslanjajući se na etnografsku naraciju, ovaj rad daje okvir za razumijevanje pedagogije mjesta i funkcije koja se koristi na primjeru tradicijskih brodova te nudi uvid u izazove s kojima se susreću oni koji su izravno uključeni u očuvanje maritimne baštine.

Ključne riječi

nematerijalna baština; maritimna baština; pedagogija; obrazovanje

Hrčak ID:

123464

URI

https://hrcak.srce.hr/123464

Datum izdavanja:

20.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.927 *