Skoči na glavni sadržaj

Esej

Istraživači, kritički mislioci i demokrati: Uloga edukatora u svijetu proturječnih alternativa

Peter Moss orcid id orcid.org/0000-0002-1637-1653 ; Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje, Sveučilište u Londonu


Puni tekst: hrvatski pdf 2.586 Kb

str. 2-7

preuzimanja: 582

citiraj


Sažetak

Veliki dio diskursa povezanog s ranim odgojem i obrazovanjem – s vlastitim jezikom koji se odnosi na praksu utemeljenu na znanstvenim ‘istinama’, ‘kvalitetu’, ‘najbolju praksu’ itd. – pretpostavlja svijet koji se uz pomoć znanosti i znanstvenika uistinu može razotkriti i pripitomiti. Uloga odgajatelja svedena je na tehničku primjenu tijekom koje se znanja preciznošću i dosljednošću primjenjuju kako bi se postigli unaprijed određeni ishodi i osigurao
povrat uloga investiranog u ljudski kapital kojeg predstavlja dijete. No što ukoliko se ispostavi da živimo u drukčijem svijetu, svijetu neizbježne subjektivnosti, raznolikosti i složenosti? Koje mjesto
u takvom svijetu ima predškolska ustanova i kakvu ulogu u njoj ima odgajatelj?

Ključne riječi

Dijete; Vrtić; Obitelj; Istraživanje; Kritičko mišljenje; Demokracija; Edukatori; Proturječje

Hrčak ID:

123782

URI

https://hrcak.srce.hr/123782

Datum izdavanja:

10.9.2012.

Posjeta: 1.217 *